Väderstads församling

Väderstad, Appuna, Hogstad och Kumla

Närbild på någon som håller ett palmblad.

Gudstjänster söndag 24 mars

Palmsöndagen - Vägen till korset Välkommen att dela gudstjänstens gemenskap med Gud och varandra.

Veta kyrka interiör.

Kalender för församlingarna i pastoratet

Här nedan hittar du kalendern för alla församlingar. Under kalendern finns länkar till respektive församlings egen kalender. Du hittar även kalendern i appen Kyrkguiden som du laddar ner gratis i din mobil.

Bibelläsning och samtalsgrupper

Två samtalsgrupper finns att välja på i Väderstads församling, onsdagar 18.00-19.30

Hogstads syförening

Onsdagar 14.00-15.30 i Hogstadgården en gång i månaden

Morgonbön och kvällsmässa i Väderstads kyrka

Morgonbön: måndag-fredag kl 8.30. Kvällsmässa onsdagar kl 17.30 i Väderstads kyrka

Klasar av röda rönnbär.

Träffpunktsöppet

Väderstads församlingshem torsdagar kl 14.00-18.00. Ta en enkel fika, prata och lyssna på musik. Varannan torsdag jämna veckor.

Morgonöppet i Hogstadgården Måndagar 9.30

Välkommen på Morgonöppet i Hogstadgården varannan måndag. (ojämna veckor). Det serveras kaffe, te, smörgås och fika till en kostnad av 20 kr. Ibland hittar vi även på någon aktivitet. Start 26 jan

Någon läser ur en bibel och följer texten med fingret.

Nybörjarkurs i Hebreiska

Unna dig  själv att få göra något riktigt roligt - lär dig lite biblisk hebreiska! Väderstads församlingshem, måndagar 19.00-20.00 (jämna veckor)

Måndagsmys i Väderstads kyrka

Fredagsmys blir nu måndagsmys i Väderstad

En man sitter ute i naturen och fotograferar.

Samtycke för för bild, film och ljud

Vi publicerar gärna bild, film och ljudmaterial i våra olika medier och därför behöver vi inhämta samtycke från er

Konfirmand och Ungdomar i Skänninge församling

Konfirmander, unga ledare, Svenska Kyrkans Unga och Espingens Kyrkliga Rollspelsförening

Barn som målat sina händer och sträcker fram dessa.

Barn och familj

Väderstads församling

Någon spelar piano.

Körer och musik

Körer och musik i Väderstads församling.

Vuxen och diakoni

Vuxen och diakoni i Väderstads församling.

Ett litet barn räcker över en vallmo till en vuxen.

Ideellt arbete och volontärarbete

I Svenska kyrkan kan man vara medarbetare på många sätt. Som ideell, förtroendevald eller anställd. Tillsammans bär alla kyrkans gemensamma uppdrag i världen.

Bröllop

Svenska kyrkan finns för dig när du behöver den. Vi vill gärna vara med och göra livets alla olika skeenden till positiva upplevelser. Välkommen att kontakta oss med dina frågor och funderingar!

Församlingsblad och kalender

Församlingsblad och kalender för Väderstads församling

Livsviktigt har upphört

tidningen Livsviktigt har upphört och ersätts av församlingstidningar som kommer i din brevlåda. Tidigare nummer av Livsviktigt finns att läsa här nedan.

Personal i Väderstads församling.

Kyrkor, lokaler och kyrkogårdar i Väderstads församling

Väderstad, Kumla, Hogstad och Appuna