Foto: Greg Rakozy/Unsplash

Alpha i Falkenberg & Skrea

Vad är meningen med livet? Välkommen till en kurs om livets innersida!

Alpha - Vad är meningen med livet?

Alphakurser finns över hela värden. Bara i Sverige har över 100 000 människor gått Alpha. I höst ges Alphakursen i både Falkenberg och Skrea. Ta chansen och unna dig det goda samtalet om livet och tron. Varje kväll inleds med en måltid och föredrag innan samtal förs i mindre grupper.

Alphakurs logotyp, en människa bär ett frågetecken

Alpha är en grundkurs i kristen tro. Kursen präglas av ett tydligt budskap och en öppen atmosfär. Oavsett om du tror på Gud eller inte är du lika välkommen. I samtalet deltar alla på lika villkor. Unna dig lite egentid kring det allra viktigaste - ditt liv. Alphakurserna är kostnadsfria i Falkenbergs och Skrea.

Falkenberg varannan onsdag kl. 18.30-21.00 med start 27 september.
Anmälan till markus.leandersson@svenskakyrkan.se

Skrea varannan torsdag kl. 18.30-21.00 med start 28 september.
Anmälan till thomas.lindh@svenskakyrkan.se

För fördjupning och fortsättning - läs om Betakuser i Falkenberg och Växthuset i Skrea!

Kompass, berg, vattenfall, natur

Beta i Falkenberg

Betakurserna är den naturliga fortsättningen på Alpha - välkommen!

Växthuset i Skrea

Välkommen till Växthuset - grupperna i Skrea församling som vill möta de stora frågorna om livet, meningen och Gud.