Glommens fyr, sommar
Foto: Fredrik Ejersjö/Flickr

Våra församlingar

Falkenbergs pastorat ligger mitt i Halland och består av 16 församlingar. Här finns mer information om varje församling.

Fagered, Källsjö, Ullared, Älvsered

Välkommen till våra församlingar!

Närbild på en lila krokus.

Falkenberg & Skrea

Svenska kyrkan finns nära dig - i livets alla skeden. Välkommen till Din församling!

Gällareds kyrka, altartavla

Gunnarps församling

Välkommen till nybildade Gunnarps församling med kyrkorna i Gunnarp, Gällared, Krogsered samt Fegens kapell .

Stafsinge församling

Platsen där du kan blicka ut över landskapet. En församling med många utsikter. Du är alltid välkommen för den du är. Alltid älskad alltid unik.

Årstad kyrka i fjärran, landskapsvy

Susedalens församling

I Susedalens församling finns fem kyrkor, Årstad, Abild, Asige, Slöinge och Eftra.

Torups kyrka

Torups Församling

I Torups församling finns kyrkorna i Torup, Drängsered och Kinnared samt kapellet i Rydöbruk.

Vessige kyrka, tornet

Vessige Okome

Vessige och Okome församlingar ligger i Falkenbergs kommun. Besök gärna någon av församlingarnas sex kyrkor eller kyrkogårdar.

Vinberg-Ljungby församling

I landskapet mellan stad och land finns - Vinberg-Ljungby församling