Foto: Mattias Hjalmarsson/Ikon

Om oss

Tillsammans gör vi mycket – arbetar för alla människors lika rättigheter, jobbar ideellt, umgås, sjunger, stödjer internationellt hjälparbete, leker och firar gudstjänst.

En kyrkogård.

Bluff-faktura om gravrättsinnehavare - igen

Nu har det hänt igen. Falkenbergs pastorat skickar inte ut liknande erbjudande.

Glommens fyr, sommar

Våra församlingar

Falkenbergs pastorat ligger mitt i Halland och består av 16 församlingar. Här finns mer information om varje församling.

Barn viskar i örat på ledare

Kontakta oss

Söker du någon i personalen? Här hittar du de flesta anställda i Falkenbergs pastorat.

Laddstation för elbilar vid Kyrkans hus i Falkenberg.

Ladda bilen för en bättre värld

Nu finns tre laddplatser i centrala Falkenberg, vid Kyrkans hus.

Regnbågsparaply, pride, regnbåge, regnbågsnyckeln

Mångfaldsvision Falkenbergs pastorat

Du är älskad! Det är en självklarhet.

Skylt med texten Följ mig

Välkommen som medlem!

Välkommen att bli en del av Svenska kyrkan oavsett vem du är. Engagera dig för en rättvisare och bättre värld, eller sjung i kör eller finn ro i en hektisk vardag.

Ordförandeklubba

Ansvar & organisation

Falkenbergs pastorat bildades 1 januari 2017 och består av 14 tidigare församlingar. Geografiskt ligger pastoratet i Falkenbergs kommun samt Torup (Hylte kommun).

Hitta i Falkenbergs pastorat

Falkenbergs pastorat sträcker sig från stränderna i väster till skogarna österut. Vi är omkring 32 000 medlemmar i 16 församlingar. Alla har vi ett gemensamt uppdrag; att bära ut evangeliet om Jesus Kristus till människor.

Ett pärlarmband i olika färger ligger i någons hand.

Frälsarkransen - för alla tillfällen

Ett modernt radband med en pärla för varje tillfälle

Barn, superhjälte

Gå ur Svenska kyrkan

Vi tänker inte smyga med att vi vill ha kvar dig som medlem. Du är viktig. För oss, för Falkenbergs pastorat.

Barnkör, kyrka

Vår Församlingsinstruktion

Den 20 januari 2021 utfärdade domkapitlet Falkenberg pastorats Församlingsinstruktion. Ta gärna del av den.