Alvesta församling

"SE MÄNNISKAN"

Hej och välkommen till Alvesta församlings hemsida. Här hittar du kontaktinformation, puffar om sånt som är aktuellt, vår tidning Kyrkliv i digital form, information om dop, konfirmation, bröllop och begravning. Naturligtvis finns här även allt om våra gruppverksamheter för barn och vuxna, inklusive körerna! Om det är något du inte hittar, skicka gärna ett mejl till alvesta.forsamling@svenskakyrkan.se så får du hjälp. Välkommen hit!

VIKTIG INFORMATION!

På grund av den cyperattack Svenska kyrkan utsattes för i november 2023 är hemsidan inte helt uppdaterad för tillfället.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023.

Påsken i våra kyrkor

Välkommen att fira påsk med oss i Alvesta församling

Plantering på kyrkogårdarna

Viktig information om plantering

Kyrkomusiker 100 %

Vill du tillhöra ett engagerat team som både spelar i takt med nutiden och ibland ligger på synkoper för att höras genom bruset?

Kyrkliv nr 1, 2024 -Tema: I regnbågens tecken

Här kan du läsa senaste numret av Kyrkliv!

Sommarskoj 2024!

Anmälan öppnar den 25 april

Kyrkan Mitt i Byn

Alvesta församlings mötesplats mitt i centrum! Kom in en stund, här finns kaffe och alltid någon att prata med. Du kan även uträtta ärenden till pastorsexpeditionen och handla i vår butik med Fair Trade-varor. Du hittar Kyrkan Mitt i Byn på Storgatan 15. Välkommen!

INSPELADE ANDAKTER: klicka på bilden!
INSPELADE SÅNGSTUNDER; MUSIKALER mm. Klicka på bilden för att se inspelat material Foto: Pexels

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Böner och ljus

Tänd ett ljus, be en bön

”Regnbågsnyckeln” - Alvesta församling först i Sverige

Unga hbtq-personer har generellt sett lägre självkänsla, känner otrygghet och har dålig tillit till andra människor samt har i större utsträckning självmordstankar än andra unga.

Grupper

Grupper och verksamhet

- gemenskap och glädje! I Alvesta församlings verksamhet möts människor i alla åldrar och med många olika behov.

Här hittar du alla kontaktuppgifter till oss som arbetar i Alvesta församling.

Anmälan till grupp

Här kan du skicka in en anmälan till den grupp du eller ditt barn vill gå i.

Genom dopet välkomnar vi en ny människa in till Alvesta församlings gemenskap.

Kom till kyrkan när det är dags att säga Ja.

Begravning

Vi håller begravningsgudstjänst för att säga farväl, överlämna en människa till Gud och säga tack.

Kontakta jourhavande präst

Är du ledsen, rädd, orolig, eller känner dig ensam?
RING Jourhavande präst tar emot samtal alla dagar 21-06. Ring 112 och fråga efter Jourhavande präst.
SKRIV DIGITALT BREV Du kan skicka ett digitalt brev till Jourhavande präst när du vill. Brevlådan är alltid öppen.
CHATTA Genom vår chatt når du Jourhavande präst alla dagar 20-24.

Följ oss på sociala medier

. Det händer mycket i vår församling och i vår verksamhet
- följ oss gärna på Instagram @alvestaforsamling och Facebook /alvestaforsamling