Foto: misha

Svenska kyrkan i Västra Vingåker och Österåker

Varmt välkommen till Västra Vingåkers och Österåkers församlingar! Vår förhoppning är att du skall känna dig välkommen hos oss, oavsett om du är troende, sökande, tvivlande eller väljer att beskriva dig själv på något annat sätt.

Himlacafé i Västra Vingåkers kyrka

Babysång

Varje onsdag kl. 10.00 är det babysång i Västra Vingåkers kyrka. Titta gärna in på facebooksidan: Babysång i Västra Vingåkers kyrka och Baggetorps församlingshem.

Konfirmationsgudstjänst

Konfirmation

Du som är nyfiken på vad kristen tro innebär. Du som vill vara med på en inre upptäcktsresa. Du som vill fundera över vem du själv är. Du som vill åka på läger, sova över i kyrkan. Du som vill sjunga, fika, skratta, prata, bara vara och be. KOM OCH VAR MED!

Samtal och stöd

Ibland kan vi i vår livssituation behöva någon att vända oss till. I våra församlingar finns utbildad personal med tystnadsplikt när du känner att du behöver kontakta någon utomstående.

Dop är glädje och fest oavsett när i livet dopet sker.

Begravning

Det är svårt att förlora en anhörig. Vi i Västra Vingåkers och Österåkers församlingar vill gärna vara ett stöd i ett svårt skede av livet.

Musikundervisning

Vår kyrkomusiker kan erbjuda undervisning på orgel.