Tornet på Västra Vingåkers kyrka

Våra kyrkor

I våra församlingar finns två kyrkor, ett stiftelseägt församlingshem med kyrksal i Baggetorp, ett begravningskapell samt de privatägda Högsjö gårds kapell och Sankt Görans kapell vid Kjesäter. Västra Vingåker och Österåkers kyrkor är öppna för besök och enskild bön. Västra Vingåkers kyrka är öppen måndag till fredag kl. 9-15, Österåkers kyrka är öppen när personal finns på plats. Lördag, söndagar och helgdagar är båda kyrkorna öppna i samband med gudstjänster. (med reservation för avvikelser)

Västra Vingåkers kyrka

Västra Vingåkers kyrka med anor från 1300-talet.

Österåkers kyrka

Österåkers kyrka med anor från 1100-talet.

Baggetorps församlingshem

I Baggetorp mellan Vingåker och Katrineholm finns ett församlingshem med kyrksal där det regelbundet firas gudstjänst

Högsjö Gårds kapell

Högsjö Gårds kapell är ett privatägt kapell med anor från 1700-talet.

Vidåkerskapellet

Vidåkerskapellet är ett lite mindre kapell som ligger i anslutning till Västra Vingåkers kyrka. Under renoveringen av Västra Vingåkers kyrka används det som försmlingskyrka.