Foto: Magnus Aronsson/IKON

Barn och unga

Vår barn- och ungdomsverksamhet är en uppföljning av dopet, en möjlighet för ditt barn att bekanta sig med kyrkan. Vi erbjuder både aktiviteter för små barn tillsammans med föräldrar och för de lite större barnen, bl.a. musikundervisning. För ungdomar erbjuder vi konfirmation och ungdomsgruppen LIFE.

Himlacafé i Västra Vingåkers kyrka

Babysång

Varje onsdag kl. 10.00 är det babysång i Västra Vingåkers kyrka. Titta gärna in på facebooksidan: Babysång i Västra Vingåkers kyrka och Baggetorps församlingshem.

Musikundervisning

Vår kyrkomusiker kan erbjuda undervisning på orgel.

Konfirmationsgudstjänst

Konfirmation

Du som är nyfiken på vad kristen tro innebär. Du som vill vara med på en inre upptäcktsresa. Du som vill fundera över vem du själv är. Du som vill åka på läger, sova över i kyrkan. Du som vill sjunga, fika, skratta, prata, bara vara och be. KOM OCH VAR MED!

Ungdomsgrupp och Unga ledare

Många lär känna kyrkan under sin tid som konfirmander, men det finns ett liv även efter konfirmationen. Du som går i årskurs 9 eller gymnasiet är varmt välkommen till Världens bästa ungdomsgrupp! För dig som går i gymnasiet finns också möjligheten att vara med som "Ung ledare" i våra konfirmandgrupper.