Väg

Vuxenväg

Utforska en dimension till av livet. Om Gud finns, vad spelar det för roll? Vuxenväg vänder sig till vuxna som vill utforska vilka andliga upptäckter som kan göras inom kyrkan.

Funderar du på livets innersta frågor kanske Vuxenväg är något för dig. Du får tillsammans med andra resa in i trons värld genom samtal, fördjupning och gemenskap. En ny grupp startar varje vårtermin.

Vuxenväg är en grupp för dig
- som vill dela dina funderingar om tro.
- som vill veta mer om kristen tro.
- som vill starta om på trons väg.
- som letar efter en plats där din tro kan växa.
- som vill bli döpt och/eller konfirmerad som vuxen.
- som vill komma in i kyrkans gemenskap.

Tid och plats

Vårens grupp har redan startat men du kan göra en intresseanmälan inför nästa grupp som beräknas starta våren 2025.

Intresseanmälan till Vuxenväg

Läser bibeln

Undervisning

En del vill lära sig mer om grunderna i kristen tro, andra söker fördjupning i sin gudsrelation eller förståelse av bibeln. Vi har undervisning på olika sätt med olika nivå. Se vad som passa för dig.

Personuppgiftsbehandling

Svenska kyrkan välkomnar Dataskyddsförordningen. Respekten för varje människas integritet är en del av vår identitet som kyrka. Vi vill vårda det förtroende som du som medlem eller anställd, förtroendevald och ideell medarbetare ger oss genom att hantera dina personuppgifter på ett tryggt och säkert sätt.