Apelvikshöjds kyrka

På höjden i södra delen av Varbergs tätort ligger Apelvikshöjds kyrka. Den sjuder av liv och centrum är högmässan på söndagar 11:00.

Knäppta händer och en vy över Varberg

Onsdagsbön

"Först och främst uppmanar jag till bön och åkallan, till förbön och tacksägelse för alla människor, för kungar och alla som har makt, så att vi kan leva ett lugnt och stilla liv, på allt sätt fromt och värdigt." 1 Timotheosbrevet 2:1-2

Varberg Gospel under releaskonsert 2011

Körer

Sång är en upplevelse för hela människan, kroppen, själen och anden. Den växer och blir mer. Vi har körer med olika repertoar och för olika åldrar och nivåer.

Högmässa i Sollyckans kyrka

Gudstjänst

I gudstjänsten blir församlingen synlig och får möta varandra och Gud. Vi har många olika sorters gudstjänster vid olika tider.

Gemenskapen där tron växer

Att vara en del av en gemenskap är viktigt för många, känslan av sammanhang. Det kan också vara ett tillfälle och en plats där relationen med Gud kan växa och styrkas.