Varbergs kyrka

Mitt i Varberg, på torget, står Varbergs kyrka. Ett annat rum än stadens finns för den som vill. Ett heligt rum, dit alla är välkomna för stillhet, fest, gudstjänst och återhämtning.

Några kvarter öster om kyrkan finner du församlingshemmet som, förutom kontor och kyrkoexpedition, även har lokaler för små och stora samlingar och evenemang.

Kyrkan är öppen

Måndag 9:00-15:00
Tisdag 9:00-15:00
Onsdag 9:00-15:00
Torsdag 9:00-15:00
Fredag 9:00-15:00
Lördag 9:00-13:00
Söndag 13:00-15:00

Adresser

Varbergs kyrka
Kungsgatan 19
Se på karta

Församlingshemmet
Sveagatan 24
Se på karta

Teamet i Varbergs kyrka

Högmässa i Sollyckans kyrka

Gudstjänst

I gudstjänsten blir församlingen synlig och får möta varandra och Gud. Vi har många olika sorters gudstjänster vid olika tider.

Konserter

Äntligen kan vi samlas och lyssna på musik igen. Här är kalendern över konserter i Varbergs församling.

Gemenskap

Ibland kan det vara gott att träffa andra, dricka en kopp kaffe eller te och samtala med andra. Kanske lyssna på ett föredrag eller lite musik. Du kanske hellre vill göra något tillsammans med andra. Här kan du utforska och dela livet med någon annan och Gud.

Swish

Du kan ge gåvor och kollekter med Swish.