Foto: Hannes Carlsson

Svenska kyrkan i Valdemarsvik och Ringarum

Välkommen till Valdemarsvik och Ringarums pastorat. Här hittar du information om våra två församlingar.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter. Följ länken nedan.

Komminister i Valdemarsviks-Ringarums pastorat

Vi söker en komminister som utöver sedvanliga prästuppgifter, såsom gudstjänster och förrättningar i pastoratet vill ta ett särskilt ansvar för vårt arbete med barn och familjer.

Pastoratsfest sammanlyst till Ringarums kyrka

Söndagen den 17 mars 11:00

Diakonal mötesplats

I Gusums församlingshem udda veckor med start den 18 januari.

Barn och familj

Välkomna till våra barn och föräldragrupper! Vi träffas varje vecka i våra församlingshem i Valdemarsvik, Gryt, Ringarum och Gusum. Titta in här för att se våra tider.

Några personer sitter runt matbordet och äter.

Dagledigträffar och soppluncher

Nu har vi laddat upp med nya program för dagledigträffar och soppluncher i våra församlingshem.

Kyrkfönstret-församlingsblad

Här kan du läsa vårt församlingsblad, Kyrkfönstret. Information från Valdemarsviks och Ringarums församlingar.

Gravskötsel

Kyrkogårdsförvaltningen erbjuder som en service till gravrättsinnehavaren att teckna ett skötselavtal. Nu finns årets nya gravskötselpriser uppdaterade.

Personuppgiftsbehandling

Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas kyrkans namn och position på en karta.

Kyrkguiden

Här kan du hitta och ladda ned Kyrkguiden till din telefon eller surfplatta.