Foto: Lina Eriksson

Paket till nyfödda

Kul att du hittade hit! Svenska kyrkan i Umeå vill vara med och fira ett nytt liv. Därför finns det ett paket som väntar på dig och ditt barn!

Bor du inom Svenska kyrkan i Umeå och är medlem, har du fått ett kort med en hälsning om att det finns ett paket som väntar. Vi ser det här som en god start på något som kan bli en livslång relation.

Vad är det i paketet? Är det inte roligare med en överraskning? :) Ledtråd: Den är omslutande, ekologisk och blir mjukare för varje tvätt.

Här kan du hämta paketet

Du kan hämta paketet hos någon av nedanstående barngrupper spridda över hela Umeå. Klicka på respektive grupp nedan för att se när och var den är öppen.

Du behöver inte delta i verksamheten eller vara medlem för att få hämta paketet. Men du är förstås varmt välkommen att vara med och kanske fika eller leka en stund.

Boka tid och plats för dop

Boka på webben: Hitta lediga tider för dop

Telefontid: 090-200 26 00, helgfri måndag-torsdag kl 10-12, 13-15
Besökstid:
Ring eller mejla för tidsbokning.

E-post: umea.administration@svenskakyrkan.se
Besöksadress: Östra Esplanaden 9 2tr, Umeå
Postadress: Svenska kyrkan i Umeå, Administrativa enheten, Box 525, 901 10 Umeå

Du kanske också är intresserad av

En mamma sitter på golvet och leker med sin bebis.

Öppen förskola och andra grupper

I kyrkan finns många mötesplatser för små och stora tillsammans. Öppna förskolor, babykaféer och sångstunder för dig som är hemma med barn. Det kostar inget att komma och fikat är billigt.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop

Dopet är en högtid som är förknippad med stor glädje. Dopet är öppet för alla, såväl barn som vuxna. Det är en helig handling som innebär att den döpte blir en del av ett större sammanhang; en världsvid kristen gemenskap och en del av Guds stora familj.

Samtal och stöd genom hela livet

När något inte blev som man hoppades eller livet har kört ihop sig kan det vara skönt att ha någon att vända sig till. Kyrkan finns här för dig genom hela livet, i med- och motgång.