Körer i Härlanda

Längtar du efter att sjunga tillsammans med andra? I Härlanda finns körer och musikgrupper för alla åldrar, från baby till pensionär. Välkommen!

Barn upplever musik och rytmik med trumma, ägg, såpbubblor med mera.

Rytmik i Härlanda

Grupper för de yngsta i Härlanda församling. Platserna till våren 2024 är fyllda. Platserna hösten 2024 släpps torsdag 13 juni kl 12.00.

Barnkörer i Härlanda

Härlanda församling har flera körer för barn som vill upptäcka musikens glädje.

Någon håller i en pärm med notblad.

Körer för unga och vuxna

Välkommen att sjunga i kör i Härlanda kyrka, du som är ung eller vuxen, körvan eller nybörjare.

Projektkören sjunger vårsånger Anmäl dig senast 13/4!

Projektkören sjunger vårsånger på Valborg vid Härlanda tjärn och i en vårsoaré i Sankt Pauli, ett samverkansprojekt mellan våra församlingar. Anmälan är nu stängd, men här kan du läsa mer om projektet.

Några medlemmar ur en blandad ungdomskör som sjunger.

Härlanda Nova

Är du ca 18-30 år och sugen på att sjunga i kör? Härlanda Nova är en nystartad kör i Härlanda kyrka som övar på tisdagar.

Texten "Härlanda Carmina" och en siluett av små noter som bildar en människoprofil.

Härlanda Carmina

Är du sångare med körvana ca 25-40 år och vill sjunga i en klassisk kör som utmanar traditioner och gränser? Tisdag 16 januari 2024 startar en ny kör i Härlanda församling.

En gitarr i en fåtölj.

Sångkuren

Allsång, musik med gitarrist Peter Johansson. Härlanda församlingshem, Vidkärrssalongen, onsdagar kl 12.45. Kom gärna tidigt och var med på sopplunchen!

I bakgrunden en person som håller händerna som ett V-tecken, i förgrunden texten "Våga sjunga" och noter.

Våga sjunga

Våga-sjunga-kören i Härlanda vill vara en kör för alla, oavsett förkunskaper. Onsdagar kl 19-21 i Härlanda församlingshem, Kålltoropssalen.

Musik och konsert

Härlanda kyrkas port med ett gyllene emblem ovanför ingången.

Musik i Härlanda

Kända verk, mäktiga körtoner, sångglada barn och stilla musik till eftertanke. I Härlanda kyrka finns ett brett utbud av konserter med både egna körer och gästande musiker.

Solljus reflekteras i en kyrkorgels pipor.

Musik i Göteborg

Nu är det enklare för dig att hitta din nästa musikupplevelse. Kyrkorna i Göteborg har en gemensam kalender med konserter och musikevenemang nära dig.