Foto: Bruno Germany från Pixabay

Sankt Pauli församling

Välkommen i gemenskapen i Sankt Pauli kyrka och församlingshem!

Aktuellt i Sankt Pauli församling

Musikgudstjänst Resonances 11/8

BrassUnit spelar musik av D. Bourgeois, V. Ewalds, S. Barber m.m. Den prisbelönta brasskvintetten BrassUnit består av fem unga musiker från södra och västra Sverige. Idag studerar samtliga på musikhögskolor i Malmö, Berlin och Stockholm. Björn Larsson, präst Sankt Pauli kyrka 11/8 kl 18.00

En tegelkyrka omramad av grönskande träd.

Sommarkyrka Sankt Pauli

Sankt Pauli kyrka håller öppet under några sommarveckor för bön, stillhet, enkel fika, och sångstund för barn & föräldrar. Välkommen!

Musikstund för stora & små 17/8

En avslappad musikstund för stora och små, för de som har lätt för att sitta stilla och för de, barn eller vuxna, som behöver röra lite mer på sig. Silvia Sgarella och Mikael Holmlund spelar kända klassiska musikstycken på kyrkans orgel och flygel. Efter en ca 45 minuter lång konsert är alla välkomna till ett enkelt fika i Pauligården. Sankt Pauli kyrka 17/8 kl 15.30

Församlingsläger på Helsjön

Helgen 23:e till 25:e augusti åker vi i Sankt Pauli församling till Helsjöns folkhögskola på läger! En helg för alla åldrar med gemenskap, gudstjänst, undervisning och aktiviteter.

Körskola för män

Körskola för män ny runda! Välkommen ni herrar i alla åldrar som vill testa på att sjunga och/eller utveckla er sångröst. Fyra träffar á en timme: 28/8 samt 4, 11 och 18/9. Sankt Pauli kyrka kl 18-19. Inga förkunskaper krävs, kostnadsfritt dessutom, men anmäl dig gärna till mikael.holmlund@svenskakyrkan.se senast 26/8. Erfarenheten från första rundan i början av året mycket positiv, så ta chansen att testa på du också!

Alpha - utforska livets vägar

Vill du, under trevliga och avslappnade former, få ökad inblick och förståelse för det grundläggande i kristen tro? Vill du kunna ifrågasätta, samtala och diskutera detta med andra?

En hand håller en penna och antecknar på ett papper.

Fondträff

Bor du i Örgryte pastorat? Lever du på existensminimum eller nästintill? Då kan du få hjälp att söka fonder. Måndag 2/9 kl 10-12 och 13-15 i Sankt Pauligården vid Redbergsplatsen.

Två tjejer skrattar och kramar varandra.

Konfirmation i Örgryte pastorat

Du är inte ensam om att fundera över livet. Konfirmation är tid att fundera, dela, lära och uppleva. Nu har vi öppnat anmälan till konfirmation under läsåret 2024/2025.

Det händer i Sankt Pauli

Öppen förskola, barngrupper, körer, musik, fördjupning och gemenskap. I Sankt Pauli församling finns något för dig.

En vuxen och två barn planterar och leker i sand.

Sommar i Örgryte pastorat

Letar du efter en upplevelse eller aktivitet i sommar? På den här sidan samlar vi det som händer i våra kyrkor. Välkommen!