Lyssna

Musik i Örgryte

I Örgryte församling vill vi både förvalta och förnya en lång tradition av levande kyrkomusik. Välkommen att uppleva musiken i Örgryte!

Musiken har en central plats i kyrkans verksamhet, som bön och tillbedjan vid gudstjänster, i den gemensamma sångens gemenskap, och i mer konsertanta sammanhang. I Örgryte församling är vi angelägna att förvalta - och förnya - en lång tradition av levande kyrkomusik. Musiken är ett uttryck för bön och tillbedjan och ger alla möjlighet att delta i sånglig gemenskap. Men kyrkan har också användning för mer konsertant musik; kantater, instrumentalmusik och orgelmusik. Församlingens egna musiker, liksom ofta körer, deltar i alla dessa olika typer av musikalisk verksamhet.

Att vara Människa - Pastoratsfest 19/10!

Välkommen till en pastoratsfest 19/10 där våra församlingar i Björkekärr, Härlanda, Sankt Pauli och Örgryte, förtroendevalda, ideella samt förskolan i Sankt Pauli och sjukhuskyrkan på Östra sjukhuset vill skapa en festdag tillsammans med dig.

Digitalt nyhetsbrev om musiken

Nyhetsbrev om musiken

Vill du prenumerera på vårt digitala nyhetsbrev? Anmäl dig här!

Läs mer om kyrkornas orglar:

Orglar i Örgryte

Örgryte församling har förmånen att kunna använda en rad utmärkta instrument i sina kyrkor.

Hitta en musikupplevelse i Göteborg:

Musik i Göteborg

Nu är det enklare för dig att hitta din nästa musikupplevelse. Kyrkorna i Göteborg har en gemensam kalender med konserter och musikevenemang nära dig.

Nyfiken på att sjunga själv? Hitta en kör som passar dig:

Körer i Örgryte

I Örgryte församling finns körer för olika åldrar, både för sångvana och nybörjare.