Örgryte nya kyrka.
Foto: Tommy Hvitfeldt

Gudstjänst i Örgryte

Välkommen att fira gudstjänst med oss i Örgryte församling i någon av våra kyrkor.

Påskens gudstjänster i Örgryte

Måndag-onsdag 25-27 mars
19.00 Musik och meditation i Örgryte gamla kyrka med församlingens musiker.

Skärtorsdag 28 mars
12.00 Mässa i Örgryte nya kyrka, Katarzyna Warawko, Stina Persson.
19.00 Skärtorsdagsmässa i Örgryte gamla kyrka, Martin Lindblad, Bo-Johan Francke.

Långfredag 29 mars
11.00 Långfredagsgudstjänst i Skårs kyrka, Jonathan Andersson, Erland Hildén.
19.00 Pergolesis Stabat Mater i Örgryte nya kyrka.

Påskdagen 31 mars
11.00 Påskdagshögmässa i Örgryte nya kyrka, Jonathan Andersson, Erland Hildén, Örgryte kyrkokör.

Annandag påsk 1 april
11.00 Emmausmässa i Skårs kyrka, Anna Märta Leijon, Bo-Johan Francke. Enkel vandring efter mässan och förstärkt kyrkkaffe. Ca 4 km, på asfalt. Gå med så långt du vill. Skårs kyrka, via gamla och nya kyrkan tillbaka till Skårs kyrka.

Vill du bidra till kollekten så går det att göra via Swish.

Swishnumret till kollekter i Örgryte gamla kyrka är: 123 074 19 91

Swishnumret till kollekter i Örgryte nya kyrka är: 123 578 62 15

Swishnumret till kollekter i Skårs kyrka är: 123 595 34 19

Söndagens texter

Här kan du läsa texterna för kommande helg

Be en bön, tänd ett ljus

På bönewebben kan du be en bön eller tända ett ljus. Kanske för en närstående eller någon långt bort. Någon frisk eller någon sjuk. För dig själv eller för någon annan.

En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns aktuella gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Ladda ner appen Kyrkan

En interaktiv kyrka. spela på orgeln, häll vatten i dopfunten eller måla ett kyrkfönster. Appen är gratis och innehåller ingen reklam. Passar barn i förskoleåldern.