Gudstjänst i Härlanda

Välkommen att fira gudstjänst i Härlanda kyrka.

Söndagsmässa varje söndag kl 11.00 med kyrkfika efteråt. Vissa söndagar erbjuder vi barnsamlingen Söndagskul i mässan. Vi firar också regelbundet regnbågsmässa och små & stora mässa söndagar kl 11.

Kvällsmässa varje onsdag kl 18.30. I samband med kvällsmässan bjuder vi in till andlig fördjupning i olika forum och grupper.

Morgonmässa varje torsdag kl 8.45.

Du hittar alla tider i kalendern.

Varmt välkommen!

Mer om mässan söndag kl 11:

Söndagens texter

Här kan du läsa texterna för kommande helg

Texten Små & Stora och illustrationer av människor.

Små & Stora i Härlanda

Alla åldrar är varmt välkommen att fira mässa tillsammans i Härlanda kyrka varje söndag kl 11. Håll utkik i kalendern när nästa tillfälle blir.

Värmeljus och ljus i regnbågens färger.

Regnbågsmässa

Söndag 21 april kl 11.00 i Härlanda kyrka. Medverkar gör Våga sjunga-kören, Erik Boström, Marcus Utbult m.fl. Varmt välkommen!

Musikmedverkan i Härlanda

Söndagsmässan kl 11 i Härlanda sjuder av sång och musik och ofta medverkar körer. Här är en översikt över medverkanden under vårterminen 2024:

• 4/2   Körkul
  • 11/2  Sångare ur Oratoriekören
  • 18/2  Härlanda Carmina
  • 25/2  Härlanda Nova
  • 3/3   Diskantkören, Stora & Lilla Clara Chorus
  • 10/3  Sångare ur VocalArt Ensemble
  • 24/3  Sångare ur Oratoriekören
  • 29/3  Sångensemble
  • 31/3  Oratoriekören, Diskantkören, Stora & Lilla Clara Chorus, BrassUnit
  • 21/4  Våga-sjunga-kören

Möjlighet till andlig fördjupning i samband med kvällsmässan på onsdagar:

En hand sträcker sig ut mot soluppgången.

Lectio Divina

Bibelläsning, bön och samtal och vardagsmässa. Onsdagar kl 17.00 vissa onsdagar i Härlanda kyrka.

Närbild på två händer som sträcks upp mot himlen.

Samtalsgrupp Tro och liv

Längtar du efter att få mer kunskap, fördjupning, erfarenhet och att samtala om kristen tro och andlighet? I Härlanda finns samtalsgruppen Tro och liv, start 28/8 2024. Anmälan.

Texten "Landa här", en gul ritad fåtölj och i bakgrunden tegelmosaikgolv.

Landa här

I höst startar vi Landa här - ett andligt vardagsrum i Härlanda. Här är du välkommen till ett en serie fördjupningskvällar där samtalet är i centrum. Mässa och fika under kvällen.

Fler tips

En gångväg i en park.

Dop, konfirmation, bröllop och begravning

Kyrkan finns med dig genom hela livet. Här finns plats för både glädje och sorg.

En grind till en äng i en skogsdunge.

Andlig vägledning

Längtar du efter att fördjupa din relation med Gud? I Härlanda församling finns möjlighet till andlig vägledning genom samtal. Metoden är hämtad från 1500-talets Ignatius av Loyola och ett sätt att be och leva med Jesus i vardagen.

En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns aktuella gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Ladda ner appen Kyrkan

En interaktiv kyrka. spela på orgeln, häll vatten i dopfunten eller måla ett kyrkfönster. Appen är gratis och innehåller ingen reklam. Passar barn i förskoleåldern.