Till innehållet Till undermeny

Svenska kyrkan i Norge

Välkommen! Hos Svenska kyrkan i Norge kan du som är bofast eller på besök hitta ett andra hem. I Oslo finns Margaretakyrkan, svenskarnas egen kyrka. Kom och fira gudstjänst, träffa nya och gamla vänner, fika eller delta i aktiviteter.

Kontaktuppgifter

Expeditionstider: Måndag- torsdag kl. 09.00-12.00.   Tel: 23 35 32 50. Jour tel: 46 94 48 42. Adress: Hammersborg torg 8 B, 0179 Oslo. Kontakta gärna via oslo@svenskakyrkan.se (läses under expeditionstider).

Besökande grupper

Är ni på väg till Oslo med en konfirmand- eller personalgrupp?

Oslo

I Svenska Margaretakyrkan kan du fira gudstjänst, fika, sjunga, tända ljus, möta andra svenskar och mycket mer.

Bergen

Välkommen till Svenska kyrkan i Bergen. Här kan du gå på gudstjänst, fika, tända ljus och träffa andra svenskar genom de olika mötesplatserna.

Stavanger

Välkommen till Svenska kyrkan i Stavanger. Här kan du gå på gudstjänst, fika, tända ljus och träffa andra svenskar genom de olika mötesplatserna.

Trondheim

Välkommen till Svenska kyrkan i Trondheim. Här kan du gå på gudstjänst, fika, tända ljus och träffa andra svenskar genom de olika mötesplatserna.

Ta chansen och bli konfirmand i Svenska kyrkan i Norge.

Livets skeden/Kyrkliga handlingar

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg. Svenska kyrkan är här för dig – i alla skeden av livet.

Här kan du läsa mer om medlemskap i Svenska kyrkan

Mötesplatser i kyrkan

Här kan du hitta något för alla åldrar.

Svenska kyrkan i Norge

Här hittar du information om Svenska kyrkan i Norge.

Beslut från kyrkostämma

Här kan läsa beslut från kyrkostämma och andra offentliga dokument.