Foto: Frida Johansson

Svenska kyrkan i Norge

Välkommen hem! Svenska kyrkan i Norge är en plats där du alltid är välkommen. Som bofast eller tillfällig besökare i Norge hittar du ditt andra hem här. I Oslo hittar du Margaretakyrkan, svenskarnas egen kyrka. Hit kan du komma och fira gudstjänst, träffa nya och gamla vänner, fika eller delta i några av alla aktiviteterna som erbjuds.

Oslo

Här kan du läsa mer om Svenska kyrkan i Oslo och Margaretakyrkan - svenskarnas egen kyrka.

Bryggen med skepp

Bergen

Välkommen till Svenska kyrkan i Bergen. Här kan du gå på gudstjänst, fika, tända ljus och träffa andra svenskar genom de olika mötesplatserna.

Stavanger

Välkommen till Svenska kyrkan i Stavanger. Här kan du gå på gudstjänst, fika, tända ljus och träffa andra svenskar genom de olika mötesplatserna.

Trondheim

Välkommen till Svenska kyrkan i Trondheim. Här kan du gå på gudstjänst, fika, tända ljus och träffa andra svenskar genom de olika mötesplatserna.

Är du kyrkans nya diakon?

Församlingspedagog, inriktning ungdom- och konfirmand, 3 års projekttjänst.

Någon att prata med

Att ha någon att prata med är ett mänskligt behov. Du är välkommen att prata om det du själv tycker känns viktigt just nu. Du är välkommen att boka tid för samtal här i kyrkan, via telefon eller ”Walk and talk”.

Förbön

Vill du att någon ber för dig? Känner du någon som behöver förbön?

Ljuständning

När vi tänder ljus är det mer som sker. Det är hoppet som tänds och en bön för den som har det svårt.

Blommor

Livets skeden/Kyrkliga handlingar

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg. Svenska kyrkan är här för dig – i alla skeden av livet.

stenar

Här kan du läsa mer om medlemskap i Svenska kyrkan

Mötesplatser för svenskar

Svenska kyrkan i Norge är en religiös, kulturell och social mötesplats för alla svenskar. Här kan du hitta något för alla åldrar. Allt från babycafé, sång och musik, träffar för unga och vuxna.

Margaretakyrkan

Svenska kyrkan i Norge

Här hittar du information om Svenska kyrkan i Norge.

Poesi , bok

Beslut från kyrkostämma

Här kan läsa beslut från kyrkostämma och andra offentliga dokument.