Bryggen med skepp
Foto: Anders Runesson

Bergen

Välkommen till Svenska kyrkan i Bergen. Här kan du gå på gudstjänst, fika, tända ljus och träffa andra svenskar genom de olika mötesplatserna. Den är en religiös, kulturell och social mötesplats för alla svenskar.

Svenska kyrkan i Bergen träffas i Johanneskirken (Nygårdshøyden) en gång i månaden (se nedan tider för de olika mötesplatserna)

14-15 jan
11-12 feb
10-11 mars
14-15 april
5-6 maj
16-17 juni

Vill du ha nyhetsbrevet och församlingens magasin INTRYCK sänt till dig via epost?
Fyll i din information här.

Gilla oss på Facebook: Svenska kyrkan i Bergen

Bokcirkel i Bergen

Vill du läsa böcker tillsammans med andra? Samtala om livet och fundera mera? Då är detta en bokcirkel för dig!

Maggans digitala bokklubb

Längtar du efter kulturell stimulans? Kom med i Maggans digitala bokklubb

Gudstjänst i Bergen

Välkommen att fira svensk gudstjänst.

Enskilt samtal

Ibland kan det vara skönt att ha någon att prata med.

Familjesöndag i Bergen

Välkommen till mötesplatsen för bebisar, småbarn och vuxna. Vi träffas för att leka, sjunga, umgås, dela erfarenheter och lära känna varandra.

Sjung i kör

Det är kul att sjunga tillsammans och körsång är dessutom bra för både kropp och själ! En gång i månaden träffas kören.

Välkommen att kontakta personalen i din församling

fönster kyrka

Arbetsgrupp i Bergen

Arbetsgruppen arbetar med församlingens utveckling. Här kan du komma i kontakt med dem.

Dop, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg. Svenska kyrkan är här för dig – i alla skeden av livet.

Enskilt samtal i Bergen

Ibland kan det vara skönt att ha någon att prata med.

INTRYCK

Här kan du läsa församlingsmagasinet INTRYCK.

Frivillighet/Volontär

Vill du engagera dig i Svenska kyrkan i Norge? Din insats behövs i församlingen och det är värdefullt att känna sig behövd. Här finns en uppgift för dig.

stenar

Här kan du läsa mer om medlemskap i Svenska kyrkan

Vill du göra skillnad?

Som medlem i Svenska kyrkan i Norge gör du skillnad.

Läs mer här.