Bryggen med skepp
Foto: Anders Runesson

Bergen

Välkommen till Svenska kyrkan i Bergen. Här kan du gå på gudstjänst, fika, tända ljus och träffa andra svenskar genom de olika mötesplatserna. Den är en religiös, kulturell och social mötesplats för alla svenskar.

Svenska kyrkan i Bergen träffas i Johanneskirken (Nygårdshøyden) en gång i månaden (se nedan tider för de olika mötesplatserna)

15september
20 oktober
10 november
8 december

Vill du ha nyhetsbrevet och församlingens magasin INTRYCK sänt till dig via epost?
Fyll i din information här.

Gilla oss på Facebook: Svenska kyrkan i Bergen

Maggans digitala bokklubb

Längtar du efter kulturell stimulans? Kom med i Maggans digitala bokklubb

Gudstjänst i Bergen

Välkommen att fira svensk gudstjänst.

Enskilt samtal

Ibland kan det vara skönt att ha någon att prata med.

Familjesöndag i Bergen

Välkommen till mötesplatsen för bebisar, småbarn och vuxna. Vi träffas för att leka, sjunga, umgås, dela erfarenheter och lära känna varandra.

Sjung i kör

Det är kul att sjunga tillsammans och körsång är dessutom bra för både kropp och själ! En gång i månaden träffas kören.

Välkommen att kontakta personalen i din församling

fönster kyrka

Arbetsgrupp i Bergen

Arbetsgruppen arbetar med församlingens utveckling. Här kan du komma i kontakt med dem.

Dop, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg. Svenska kyrkan är här för dig – i alla skeden av livet.

Enskilt samtal i Bergen

Ibland kan det vara skönt att ha någon att prata med.

INTRYCK

Här kan du läsa församlingsmagasinet INTRYCK.

Frivillighet/Volontär

Vill du engagera dig i Svenska kyrkan i Norge? Din insats behövs i församlingen och det är värdefullt att känna sig behövd. Här finns en uppgift för dig.

stenar

Här kan du läsa mer om medlemskap i Svenska kyrkan

Vill du göra skillnad?

Som medlem i Svenska kyrkan i Norge gör du skillnad.

Läs mer här.