Stensjöns kyrka, Mölndal, Exteriör
Foto: Tommy Hvitfeldt

Nyheter i Stensjöns församling

Här hittar du alla nyheter från Stensjöns församling.

Inspirationsdag om bön, förbön och helande söndag 22 september 2024

Söndagen den 22 september kl 12.00-16.00 i Stensjökyrkan. Gäst Staffan Standell och Gita Andersson. Dagen riktar sig till dig som vill lära dig mer om förbönens gåva och möjligheter. Anmälan

En liten flicka sitter och skriver vid ett bord.

Temakväll 24 september "Matte i skolan – vad är det som funkar?" Ett samtal mellan akademi och praktik/klassrum

Temakväll i Stensjökyrkan: "Matte i skolan – vad är det som funkar? Ett samtal mellan akademi och praktik/klassrum" Tisdag 24 september 2024 kl 18:30. Stensjökyrkan.

Guidad tur Chalmerska huset, Göteborg

Guidad tur fredag 27 september kl 14.30. Chalmerska huset, Södra Hamngatan 11. Max 20 personer. Anmälan senast 20 september.

Vernissage för utställningen ”Rumtid” av Cecilia Luther

Vernissage för utställningen ”Rumtid” av Cecilia Luther. Söndag 15 september ca kl 11 efter högmässan i Stensjökyrkan.

Kyrkklockan hösten 2024

Nu delas Kyrkklockan ut i Stensjöns församling. Saknar du ett exemplar går det bra att hämta i Stensjökyrkan, Fågelbergskyrkan eller kansliet på Terrakottagatan 3B.

Guidad tur Frihamnskyrkan, Göteborg

Guidad tur måndag 30 september kl 12.15. Frihamnskyrkan i Göteborg. Adress Frihamnen 11. Anmälan senast 19 september.

Närbild på en person som stickar med gult och blått garn.

Välkommen till stickcafé

Måndagar 10.00-12.00 i Fågelbergskyrkan

En pensel och penseldrag i olika färger.

Vernissage för utställningen ”Lust och inspiration” med akvareller av Ingela Almqvist. 6 oktober kl 11.00 efter högmässan i Stensjökyrkan. Utställningen pågår till och med 27 oktober.

Gudstjänst med önskepsalmer i Fågelbergskyrkan

Fågelbergskyrkan 6 oktober kl 16.00. Skicka gärna in dina önskepsalmer till Malin Lindgren senast den 1 september! Du som vill vara med och sjunga i psalmkören, välkommen för övning kl 15.00. Ingen anmälan behövs.

En ungdom sitter med mobiltelefonen.

Om glädjeämnen och utmaningar i föräldraskapet – föräldragrupp

Fågelbergskyrkan start 9 oktober kl 18.30-20.00

En mossig stubbe i skogen.

Musikgudstjänst 13 oktober "Vardagspoesi och skogsteologi"

Musikgudstjänst "Vardagspoesi och skogsteologi" av Joel Göranson. Söndag 13 oktober kl 18 i Stensjökyrkan.

Ett målat rött hjärta på en vit vägg.

Temakväll i Stensjökyrkan 15 oktober

Temakväll i Stensjökyrkan, kardiolog Britt-Marie Joelsson om sitt arbete. Tisdag 15 december 2024 kl 18:30. Stensjökyrkan.

En kvinnlig diakon och en man sitter ner och samtalar.

Samtalsgrupp för anhöriga till demenssjuka start 15 oktober

15 oktober kl 10.00-12.00 i Stensjökyrkan.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 20 oktober

Söndag 20 oktober kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn.

En nattvardskalk med vin och ett fat med oblater står på altaret.

Missa Generosa - mässa extra allt! 22 oktober

Fågelbergskyrkan 22 oktober 2024 kl 18.00-19.00

En massa olika tända ljus nedstoppade i en ljusbärare med sand.

Late Night Church i Stensjökyrkan 25 oktober

Fredag 25 oktober kl 19-23 i Stensjökyrkan. Late Night Church med gudstjänst, lovsång och efterhäng.

På ett skrivbord står en dator med hörlurar och en lista med julsånger på ett papper.

Musikproduktionsdagar höstlov 24

Fågelbergskyrkan Måndag 28 oktober - onsdag 30 oktober 2024. Ett fåtal platser - först till kvarn.

Öppet i Kikås kapell 1 november

Kikås kapell fredag 1 november kl 15.00-19.00

Minnesgudstjänst i Kikås kapell 2 nov

Minnesgudstjänst med meditativ musik i allhelgonatid. Lördag 2 november kl 18 i Kikås kapell, Mölndal

Kvinnodag i Stensjökyrkan 9 november

Stensjökyrkan 9 november klockan 08.30-16.00. Ditt folk är mitt folk, och din Gud är min Gud - om andlig moder-, syster - och dotterskap i vår tid. Anmälan senast 11 oktober. Kostnad 350 kr (med möjlighet till behovsprövad prisreduktion)

Närbild på en väggklocka som visar tiden en minut i tolv.

Musikgudstjänst 10 november "Tiden har sin gång"

Musikgudstjänst "Tiden har sin gång" , folkmusikmässa av Fanny Källström. Söndag 10 november kl 18 i Stensjökyrkan. Med Stensjöns kyrkokör

Psalm och lovsångsretreat

Söndag 17 november kl 12.00-17.00 i Fågelbergskyrkan. Välkommen till en eftermiddag i stillhet. Anmälan senast 14 november.

En pensel och penseldrag i olika färger.

Vernissage för utställningen ”Staden” med fotografier av Jakob Hultén

Vernissage för utställningen ”Staden” med fotografier av Jakob Hultén söndag 3 november kl 11.00 efter högmässan i Stensjökyrkan. Utställningen pågår till och med 17 november.

En nattvardskalk med vin och ett fat med oblater står på altaret.

Missa Generosa - mässa extra allt! 26 november

Fågelbergskyrkan 26 november 2024 kl 18.00-19.00

En person sitter vid ett bord med en kaffekopp och sin telefon och tittar på skärmen.

Nyhetsbrev

Här hittar du digitala nyhetsbrev och länkar till församlingstidningar hos Svenska kyrkan Mölndal. Här kan du också anmäla intresse för nyhetsbrev.