Foto: Magnus Aronson /Ikon

Barn och familj i Stensjön

Här hittar du verksamhet för barn och familj som finns i Stensjöns församling

Aktuellt för barn och familj i Stensjöns församling

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Palmsöndagen 24 mars kl 10 i Stensjökyrkan. Musikalen "Det största påskÄgget" med församlingens barnkörer och musiker.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 24 mars

Söndag 24 mars 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Med musikalen "Det största PåskÄgget!"

Påsklov vecka 14 (1-7 april)

Detta händer under påsklovet.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 14 april

Söndag 14 april 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Himlastoff med flera medverkar

Informationsmöte inför Taize 2024

Söndagen 26 maj i Fässbergs kyrka inleds med att fira Taizémässa kl. 18 och fortsätter sedan med ett informationsmöte direkt efter gudstjänsten för resenärer och vårdnadshavare.

Grupper i Fågelbergskyrkan

Två flickor sitter vid ett bord och lyssnar.

Himlastoff - barngrupp i Fågelbergskyrkan

För skolbarn i åk F-2. Tisdagar kl 14.30-16.30

Kompisklubben Fågelbergskyrkan

Fågelbergskyrkan. Måndagar kl 14.30-16.30 Årskurs 3-5.

En mamma sitter i skräddarställning på golvet med sitt lilla barn i knät.

Öppen förskola 0-6 år Fågelbergskyrkan

Fågelbergskyrkan, Östra Falkgatan 9. Måndagar kl 10-12.

Grupper i Stensjökyrkan

Någon har byggt med Lego: några personer står utanför en tom grotta där dörren vräkts åt sidan.

Byggarklubben i Stensjökyrkan

Onsdagar kl kl. 16 - 17 för dig mellan 5-8 år. Stensjökyrkan. Anmälan.

Några ungdomar sitter runt ett bord och spelar Uno.

Fredagshäng Stensjökyrkan

Stensjökyrkan. Fredagar kl 15.15-17.00 Årskurs 6-7. Varannan vecka. Anmälan.

En barnkör sjunger i ett klassrum.

Stensjökyrkans Barnkör Åk 3-5

Stensjökyrkan. Måndagar 15:45-16:45

Stensjökyrkans Flickkör från 5 år - åk 2

Stensjökyrkan. Tisdagar 14.30-15.30

Stensjökyrkans Pojkkör 5 år - årskurs 2

Stensjökyrkan. Onsdagar kl 15.30

Söndagsskola Stensjökyrkan

Stensjökyrkan. Varje söndag kl 10, samtidigt som gudstjänsten. Ingen anmälan.

Birgitta Landgren leder en duktig ungdomskör

Ungdomskör Stensjökyrkan

Svenska kyrkan har en ungdomskör tisdagar kl 17.00-18.00 i Stensjökyrkan, för ungdomar i årskurs 6 och uppåt.

Två barn sitter i ring på golvet och pekar uppåt tillsammans med en ledare.

Öppen förskola 0-6 år i Stensjökyrkan

Stensjökyrkan, Gunnebogatan 18. Onsdagar kl 09.30-11.30.

Övrig verksamhet för barn och familj

Glada bebisar/barn lyfts upp i luften i kyrka

Baby 0-1 år

Välkommen till Svenska kyrkan Mölndals babyrytmik och småbarnssång i Mölndal och Kållered.

Två flickor med änglar i händerna

Barn 0-6 år

Välkommen till Svenska kyrkan Mölndals öppna förskolor och andra grupper för barn 0-6 år med vuxen!

Dop helt enkelt

Varje år genomför Svenska kyrkan Mölndal Dop - helt enkelt. Ett sätt att bli döpt, eller döpa sina barn utan att behöva bekymra sig. Se kalendern för aktuellt datum eller ring kansliet 031 761 93 00.

I en kyrka står ett vårris med knutna band i gult och blått.

Hjälp flyktingar från kriget i Ukraina

Det finns flyktingar från Ukraina i Mölndal. Så här kan du hjälpa till och bidra.

En liten flicka med förstoringsglas sitter på gräset och studerar buketten hon just plockat.

Kyrkdetektiverna

För dig som är runt förskoleklass (5-7 år). Fässbergs kyrka onsdagar kl 15.00-16.00. Anmälan. Kom och upptäck Fässbergs kyrkas hemligheter, knasigheter och roligheter. Start 21 februari.

PREP-kurs

PREP (Prevention and Relationship Enhancement Program) är en kurs i hur man bättre kommunicerar i en parrelation. För er som lever i en parrelation finns nu möjlighet att gå PREP-kurs i Mölndal. Ni delar inget privat i gruppen, utan bara med din partner. Tider för vårens kurser hittar ni nedanför.

Boka dop på webben

Här kan du enkelt hitta en tid för dop i Fässberg, Kållered och Stensjön samt göra en bokningsförfrågan.

Ett par står framme vid altaret för att gifta sig.

Boka vigsel på webben

Här kan du hitta en tid för vigsel i Fässberg, Kållered och Stensjöns församlingar samt göra en bokningsförfrågan. Hittar du ingen tid som passar så hör av dig till kansliet, så försöker vi lösa det.

PREP-kurs

Aktuell barnfolder