Foto: Carina Etander Rimborg

Fässbergs församling

Sedan 1887 står Fässbergs kyrka på Baazberget. En helig plats där människor möts för att dela livet. Med en mångtusenårig tillit till Gud - som skapat universum, som befriat oss från döden och som aldrig lämnar oss ensamma - är det fortfarande här vi möts i lovsång och bön, oavsett hur livet är. Sprudlande, brokig, allvarlig, frågvis, förväntansfull. Så sträcker sig Fässbergs församling mot den framtid som väntar. I det liv som levs nu.

Gudstjänster i Fässberg

Gudstjänster, böner, streaming, dop, vigsel, begravning, kalender, predikoarkiv. Fässbergs kyrka är vanligtvis öppen varje vardag kl. 11-13. Här firas församlingens huvudgudstjänst kl. 11:00 varje söndag.

Musik i Fässberg

Aktuella konserter och musikaktiviteter i Fässbergs församling

Någon antecknar i en kalender med en röd penna.

Kalender och annat aktuellt Fässberg

Här hittar du alla aktiviteter i Fässbergs församling

Barn och Familj i Fässberg

Aktuella grupper för barn i Fässbergs församling

Glada ungdomar utanför kyrka, sommarbild

Konfirmand & Ungdom i Fässberg

Konfirmation och övrig ungdomsverksamhet 13-20 år.

Vuxna i Fässberg

Verksamhet för vuxna. Bibelgrupper, Alpha, Förälder mitt i livet, Sopplunch, Friskvård för parrelationer, och mycket mer.

Körer i Fässberg

Här hittar du alla körer som finns i Fässbergs församling

En ung kille sitter och pratar med en manlig diakon.

Diakoni

En sida för dig som söker hjälp och stöd, och för dig som vill engagera dig som ideell i det diakonala arbetet.

Sjukhuskyrkan i Mölndal

Sjukhuskyrkan på Mölndals sjukhus vill vara ett stöd för dig som är patient, närstående eller personal. Verksamheten är ekumenisk.

Några ungdomar sitter runt ett bord och spelar Uno.

Skola i Fässbergs församling

Erbjudande enligt Lgr 22.

Ideell i Fässberg

Vill du engagera dig som ideell och tillsammans med många andra vara med och bygga Fässbergs församling?

Jourhavande präst pratar i mobiltelefon med bibeln uppslagen framför sig.

Personal i Fässberg

Namn, foton, e-postadresser och telefonnummer till personal och församlingsråd.

Kyrkor och lokaler i Fässbergs församling

Fässbergs kyrka

Byggd 1887, rymmer 500 personer. Parkering finns nedanför kyrkan vid församlingshemmet eller i parkeringshuset vid innerstan. Här firas Högmässa varje söndag kl. 11:00. Adress: Terrakottagatan 3b, Mölndal.

Fässbergs församlingshem exteriör

Fässbergs församlingshem

Byggd 1960-talet. Ligger alldeles nedanför Fässbergs kyrka. Här sker en stor del av församlingens vardagliga verksamhet. Adress: Terrakottagatan 3b, Mölndal.

Fässbergs kapell

Byggd 1936, utbyggt på 70-talet. Ligger vid Fässbergs kyrkogård. Här sker begravningar varje vecka. Adress: Stubbåkersgatan 22, Mölndal.

Fässbergs Mariagård exteriör med blommor i förgrunden

Fässbergs Mariagård

Ligger i Pedagogen Park, rymmer 50 personer. Här sker mycket av Fässbergs församlings barnverksamhet. Finns även möjlighet att boka för begravningsfika. Adress: Prästgårdsgatan 26, Mölndal.

Krokslättskyrkan exteriör

Krokslättskyrkan

Byggd 1955, rymmer 25 personer. Ligger vackert vid Safjällets fot. Gudstjänst terminstid oftast första söndagen i månaden kl. 10:00. Lokalen är inte handikappanpassad. Adress: Åbäcksgatan 17, Mölndal.

Toltorpskyrkan

Byggd 1933, rymmer 80 personer. Fin kyrka för bröllop och dop. Gudstjänst terminstid andra söndagen i månaden kl. 16:00. Adress: Dalgångsgatan 2, Mölndal.

En blå textil med ett broderat kors står på ett stenaltare.

Fastan

Här hittar du information om vad som händer under fastan i Svenska kyrkan Mölndal och varför fastan firas.

Påsk

Här hittar du information om varför vi firar påsk och när vi har påskgudstjänster 2024 samt vad som händer på påsklovet v 14.