Barn som leker
Foto: Johannes Frandsen/IKON

Barn & familj

Tuff eller blyg, lång eller kort, tjej eller kille, det spelar ingen roll. Det viktigaste är att man tycker om att ha kul tillsammans med andra. I Luleå domkyrkoförsamling finns grupper för barn i alla åldrar så kom och var med!

Välkommen till Liten och Stor!

Liten och Stor finns på flera ställen i Luleå. Här kan vuxna och små barn (0-5 år) träffas, leka, sjunga, fika, med mera.

Efter plugget

Hit kommer barn som inte går på fritids i åldrar från årskurs 4 och uppåt.

Några ungdomar leker utomhus.

Vad gör en församlingspedagog?

Du träffar på våra församlingspedagoger lite överallt, både i skolan, i kyrkan och ute på stan. Men vad gör en församlingspedagog?

Närbild på en barnkör som sjunger i ett klassrum.

Barnkör

I Luleå domkyrkoförsamling har vi barnkörverksamhet för olika åldersgrupper. Se efter vilken kör som verkar passa ditt barn. Kom och var med och sjung!

Ungdomar som sjunger

Ungdomskör

Att sjunga tillsammans ger ofta mycket. Ungdomar kan sjunga i såväl vuxenkörer som körer med bara ungdomar. Se vad som för tillfället finns för dig!

Familjetacokväll med andakt

Vi samlas och äter middag tillsammans en gång i månaden i Hertsökyrkan. Anmälan görs senast en vecka innan.

Änglar

Söndagsskola

I Hertsökyrkan samlas barn under vissa gudstjänster, för att lyssna till bibelberättelser, pyssla och leka.

Himmel och Pannkaka - Digital kyrkstund

Välkommen att upptäcka kyrkskatter och fundera på livets viktigheter tillsammans med tvättbjörnen Toini.

För stora och små i kyrkorna

Läs om gudstjänster och mötesplatser som passar extra bra för barn och deras familjer.

KYRKA OCH SKOLA, från förskolan till år 7

Svenska kyrkan erbjuder förskola och skola i Luleå domkyrkoförsamling en rad verksamheter för de olika årskurserna. Det kan handla om allt från korridorsnärvaro till att komma och hålla i en lektion. Vi arbetar tillsammans med lärarna och i enlighet med läroplanen. Läs mer här och hör av er till oss så berättar vi mer! Kontakt:

Centrum
Ulrika Asp, 0920-26 48 81

Björkskatan, Kronan & Örnäset
Anna Hoffer Alatalo, 0920- 26 49 06
Karin Belinki, 0920-26 48 75

Hertsön
Bodil Edenhagen, 0920-26 49 13

Mjölkudden
Sofia Marklund-Ehlin, 0920-26 49 35

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.