Änglar
Foto: Jonas Tobin IKON

Söndagsskola

På gudstjänster med söndagsskola samlas barnen lite för sig själva för att lyssna till bibelberättelser, pyssla och leka tillsammans. Kom och var med!

När & var är det söndagsskola?

Hertsökyrkan: Söndagar i samband med högmässan kl. 11

Hur går det till?

Alla börjar gudstjänsten tillsammans kl. 11 i stora kyrkolokalen. Efter en liten stund följer alla barn som vill med söndagsskolans ledare till ett annat rum i närheten, där barnen får lyssna till bibelberättelser, pyssla och leka tillsammans – samtidigt som gudstjänsten fortsätter i stora kyrkolokalen.

Vilka åldrar vänder sig söndagsskolan till?

Söndagsskolan passar ofta bra för barn från cirka 4 år och uppåt. I kyrkorna finns även möjlighet för mindre barn att leka och pyssla tillsammans med en förälder eller annan vuxen som följer med.

Ska jag som förälder följa med?

Ditt barn kan gå själv till söndagsskolan, om barnet vill och är trygg med att gå själv. Föräldrar och andra vuxna som hör till barnet är alltid varmt välkomna att följa med om de vill.

Inne i entrén samlar vi barnens kreationer som skapats under söndagsskolan i Hertsökyrkan. Foto: Nina Jacobsson

Nytt altarskåp för barn i Luleå domkyrka

Barn är mer än välkomna till gudstjänsterna i Luleå domkyrka! Det finns en barnhörna i kyrkan, med leksaker, ett helt nytt barnaltarskåp från 2022 med utklädningskläder (testa biskopsskrud, prästklädsel, tiaror med mera) och ritmaterial som kan användas under gudstjänsten.

Vill du vara med och starta upp söndagsskola i domkyrkan? Hör av dig till:
ulrika.asp@svenskakyrkan.se

Himmel och Pannkaka - Digital kyrkstund

Välkommen att upptäcka kyrkskatter och fundera på livets viktigheter tillsammans med tvättbjörnen Toini.

Välkommen till Liten och Stor!

Liten och Stor finns på flera ställen i Luleå. Här kan vuxna och små barn (0-5 år) träffas, leka, sjunga, fika, med mera.

För stora och små i kyrkorna

Läs om gudstjänster och mötesplatser som passar extra bra för barn och deras familjer.