Unga som kopplar av
Foto: Alex Giacomini/IKON

Ungdom

I Luleå domkyrkoförsamling har vi verksamhet för dig som är ung. På olika sätt vill vi möta dig där du står just nu och, om du vill, vandra en bit på vägen tillsammans med dig. Vi välkomnar dig till våra kyrkor och den verksamhet vi har i dem. Vi arbetar även utåt och vill vara en resurs för de skolor som finns inom församlingens gränser.

Ungdomar

Fredagsgudstjänster i domkyrkan

KUL - Kyrkans Unga Luleå, medverkar. Sång, musik och bön!

Konfirmation 2023/2024

Kul att du hittat hit! Här finns olika konfirmationsalternativ för dig som börjar åttan i höst. Hoppas att du hittar något som passar dig.

Internationella gruppen

"Vi vill göra världen till en bättre plats och vi börjar i det lilla." säger Anna Wallström när hon beskriver Internationella gruppen som hon är med i.

En grupp ungdomar håller om varandra i en ring.

KUL- Kyrkans unga Luleå

Härlig gemenskap, skön musik och roliga aktiviteter. Det är något av det du kan uppleva om du hänger med KUL – Kyrkans Unga Luleå. Välkommen precis som du är!

Kors i nacken

Ledarkurs 2023-2024

För dig som vill bli ung ledare för barn, ungdomar och konfirmander.

Konfirmation för dig i årskurs 8

Nyfiken på Gud och livet? Passa på att kolla in vad konfirmation är. Läs mer på www.svenskakyrkan.se/lulea/konfa

Samtal & stöd

Skolkyrkopedagoger finns tillgängliga för personal och elever i Luleå gymnasieby.
Sara Olsson, 0920-26 48 46
Camilla Rönnbäck, 0920-26 48 30

Samtalsgrupp om sorg - för unga

Läs här om samtalsgrupp om sorg för unga.

Universitetskyrkan Luleå

Universitetskyrkan Luleå finns till för alla, både studenter och personal. Till oss kan du vända dig oavsett religion, livsåskådning eller tro.

Skolkyrkan Luleå

Gymnasietiden är unik och viktig, då det händer mycket i livet. Vi vill finnas till för både elever och personal ute på skolan.

Kyrka och skola, åk 7-9

Luleå domkyrkoförsamling samarbetar med skolorna inom församlingens gränser. Det kan handla om allt från korridorsnärvaro till att komma och hålla i en lektion om etik, relationer eller något annat. Om ni vill att vi ska komma på besök är ni välkomna att höra av er till oss. Kontakt:

Mjölkudden/Tuna: Sofia Marklund-Ehlin, 0920- 26 49 35.

Centrum: Ulrika Asp, 0920-26 48 81.

Hertsön: Bodil Edenhagen, 0920-26 49 13.

Örnäset: Karin Belinki, 0920-26 48 75