Förskolan Solbacken

Svenska kyrkans förskola är högt belägen i en lugn miljö nära Landvetter centrum. Vi erbjuder barnen en stimulerande och trygg miljö där utevistelsen är en viktig del av vår verksamhet.

Förskolans verksamhet bygger på och följer läroplanen för förskolan (Lpfö 18) och står under tillsyn av Härryda kommun. Detta garanterar vårdnadshavarna att barnen ges en god pedagogisk omsorg.

Kyrkans förskola är ett alternativ för dig som utöver modern pedagogik värdesätter kristen livssyn och kristna värderingar. Den kristna profilen innebär att vi genom ord och handling vill få barnen att känna sig värdefulla och unika, samtidigt som vi visar på alla människors lika värde. Vi vill ge barnen kunskap och förståelse kring våra kristna traditioner och högtider som jul och påsk.

Vi vill att verksamheten skall vara trygg, rolig och lärorik för alla barn som deltar. Varje människa är unik med sina möjligheter och begränsningar, därför är vi lyhörda för vad barnen behöver, ser samband mellan utvecklingsprocesser och hur man som vuxen kan stimulera, hjälpa och vägleda barnen.

Kontakta oss gärna!

• Telefonnummer till Solbackens förskola:
  • Avdelningen Igelkotten: 0704-10 71 11
  • Avdelningen Skogsmusen: 0704-10 71 12
  • Gudrun Öhlander (rektor): 0704-10 71 15
  • Maria Frigell (kokerska): 0704-10 71 09

Ansökan – Solbacken

Här kan du ladda hem ansökningsblanketten som du behöver fylla i om du vill anmäla ditt barn till Solbackens förskola. Vill du ha mer information eller kanske boka ett studiebesök hos oss kontaktar du Gudrun Öhlander på telefonnummer 0704-10 71 15. Varmt välkommen med din ansökan!

Bilden visar en papperskalender. Ett blad är avrivet.

Kalender för Solbacken

Detta händer under höstterminen 2023

Plan mot diskriminering och kränkande behandling

Här kan du ta del av vår nuvarande plan mot diskriminering och kränkande behandling.