Tre utklippta pappersfigurer som gör high five.
Foto: Shutterstock Billion Photos

Vuxen

Din kyrka är så mycket mer än våra vanliga gudstjänster. Vi erbjuder ett rikt utbud av "vardagsverksamheter" för vuxna. Det är dels verksamheter som utgör mötesplatser för oss människor, ett sätt att träffas på, men också kvällar eller kurser som vill ge kunskap och fördjupning i kristen tro och allmänmänskliga frågor.

Varje vecka träffas vuxna i kyrkans många olika verksamheter. Vi söker varandras sällskap för att vi vill prata, lära och finna vänskap. Det är lätt att komma till kyrkan. Alla är välkomna och faktum är att man finner alla slags människor här. Kyrkan erbjuder en öppenhet och en trygghet som har blivit en sällsynt lyxvara i vår tid. Här får alla tid att prata och lyssna, vara aktiva eller vila, lära eller lära ut. Tvåtusen år har gått sen Jesus vandrade på vår jord, men fortfarande är kyrkan den mötesplats där människor kan mötas på lika villkor och känna uppskattning för någonting så enkelt som att finna en medmänniska.

På dom här sidorna kan du läsa om alla våra verksamheter för vuxna. Tveka inte att ta kontakt med oss via telefon eller e-post om du vill veta någonting mer. Framför allt vill vi uppmuntra dig att delta. Kom, känn, påverka och upplev. Ta din kyrka i besittning och bestäm vad vi skall göra i framtiden.

Varmt välkommen!

Andakt & Soppa

Hjärtligt välkommen att komma till våra församlingshem på Soppa & Andakt! Här får vi vi tillsammans avnjuta både gemenskap, mat, ibland musik och få ny kunskap. En måltid med mening för endast 50 kronor för medlemmar i Svenska kyrkan och 70 kronor för icke-medlemmar.

Trädgårdgrupp i Härryda

Nu startar vi en trädgårdsgrupp på Härryda kyrkogård. Först odlar vi lite grönsaker och blommor i pallkragar i lämplig arbetshöjd och sen blir det härlig fikastund i det gröna!

Mammagruppen

Av mammor, för mammor. Mamma-gruppen startade år 2000 på initiativ av några mammor.

Ett halsband med ett diakonemblem ligger på några höstlöv.

Sorgegruppen

Sorgen och gråten behöver tid. Och tar tid. En sorgegrupp är en samtalsgrupp med samtalsledare där du får träffa andra som också har mist en nära anhörig. Här kan du få dela din sorg och tala om hur allting känns.

Födelsedagsfester

Två gånger om året bjuder vi in till födelsedagsfest för dem av våra församlingsbor som fyller jämna år. Vi bjuder in de som fyllt 70, 75, 80, 85, 90 år och så vidare.

Frivilliga uppdrag

I en församling finns det plats för många olika slags medarbetare. Några är anställda medarbetare, några är förtroendevalda medarbetare och några är ideella medarbetare som engagerar sig i församlingen. De ena är inte mer värda än de andra utan vi behövs alla på olika sätt.