Förskola och fritids

Svenska kyrkans förskola Solbacken är högt belägen i en lugn miljö nära Landvetter centrum. Vi erbjuder barnen en stimulerande och trygg miljö där utevistelsen är en viktig del av vår verksamhet. Svenska kyrkans fritidshem Duvan ligger i Landvetter församlingshem, nära Landvetter centrum. Här har funnits verksamhet för skolbarn i snart 25 år. Idag är vi ett fritidshem för cirka 30 elever och vi erbjuder skolbarnsomsorg från höstterminen det år eleven börjar förskoleklass.

Förskolan Solbacken

Svenska kyrkans förskola är högt belägen i en lugn miljö nära Landvetter centrum. Vi erbjuder barnen en stimulerande och trygg miljö där utevistelsen är en viktig del av vår verksamhet.

Tre pedagoger på Duvan i en leksal inomhus. Ett innebandymål i förgrunden. Alla håller en innebandyklubba i handen.

Fritidshemmet Duvan

Svenska kyrkans fritidshem Duvan ligger i Landvetter församlingshem, nära Landvetter centrum. Här har funnits verksamhet för skolbarn i snart 25 år. Idag är vi ett fritidshem för cirka 23 elever och vi erbjuder skolbarnsomsorg från höstterminen det år eleven börjar förskoleklass.