Två hjärtformade röda ballonger mot bakgrund av himlen.

Kyrkan öppen när Drottninghög firar 50 år

När Drottninghög firar jubileum lördagen 28 maj håller Den Gode Herdens kyrka öppet. Schack, umgänge och fika står på programmet.

Personal från Svenska kyrkan Helsingborg kommer att finnas på plats i Den Gode Herdens kyrkas trädgård från kl 11 och bjuda på kaffe, utomhusschack och måleri. Dessutom kommer Filborna församlings odlingsgrupp att visa upp odlingarna av altarblommor som sker under sommarhalvåret.

- Vi vill vara synliga i samhället och visa att kyrkan är öppen. Det är viktigt för oss att vara en del av det som händer på Drottninghög. Det ska vara naturligt för folk att möta kyrkan, säger Mikael Frostin, församlingspedagog i Svenska kyrkan Helsingborg och en av dem som kommer att vara med och fira Drottninghög 50 år.