Foto: Gustaf Hellsing/Ikon

Konfirmandgrupper 2020-2021

1. Konfirmand i S:ta Anna FULLTECKNAD

Du har bara ett liv - spelar det någon roll hur du lever det? Med lek, samtal, skratt och allvar utforskar vi livet och kristen tro. Vi tar då hjälp av livets pärlor, ett armband där varje pärla har en särskild betydelse.

2. Musikkonfirmander

Vi pratar om kristen tro med hjälp av musik. Vi sjunger och spelar tillsammans. Du får möjlighet att skriva om dina funderingar och framföra dina låtar. Det är bra om du kan spela ett instrument, men det är inget krav.

3. OMG

Genom film, musik, konst och bild söker vi efter Gud och meningen med livet. Vi ser, undersöker och samtalar om livets stora och små frågor. Ibland ta vi del av utställningar och föreställningar utanför kyrkan.

4. Konfirmation Polen FULLTECKNAD

Denna grupp är fulltecknad. Nya sökanden ställs i kö. Se gärna om något av våra andra alternativ passar. Vi upptäcker och utforskar vad vi själva tänker och tror om kristen tro. Vi funderar över världen utanför oss själva. Hur lever och tänker kristna i ett land som tidigare präglats av förföljelse av kristna? På påsklovet 2021 åker vi till Polen. Vi bor hos Birgittasystrarna och besöker Polens första koncentrationsläger.

Två händer sträcker sig upp mot en blå himmel.

5. Upplevelsekonfirmand

Har du sträckt ut dina armar? Har du stått på toppen av ett berg? Har du gått på vatten? Är du nyfiken på att anta dessa utmaningar genom en gemensam resa med Gud och dig själv, tillsammans med andra?

6. XPloring Classic/Fortuna FF

Denna grupp görs i samarbete med Fortuna FF, vilket innebär att träffarna inte kommer att krocka med träning och matcher på hemmaplan.

7. XPloring Classic Rydebäck höst och vår

Genom olika aktiviteter som drama, skapande, musik, bak, samtal och utflykter kommer du få möjlighet att fundera kring den kristna tron och dina frågor om livet och Gud.

8. XPloring Classic Bårslöv höst

Ett rött hjärta målat på en björkstam.

9. XPloring Classic Glumslöv vår

10. XPloring andra chansen

Missade du konfirmationen? Här kommer en andra chans. Under sex torsdagar träffas vi några timmar och pratar om livet, kristen tro och allt som hör till.

11. XPloring Intense Rydebäck

På påsklovet blandar vi upplevelser och praktiska övningar med samtal kring påskens stora berättelse som rymmer allt från mörker, sorg och svek till ljus, glädje och nytt hopp.

12. Funka

För dig som är 14-19 år med behov av särskilt stöd. Detta är en mindre grupp där vi jobbar i lugnt tempo. Vi utformar innehållet efter gruppens behov.

13.Upplevelsekonfirmand på Sörgården

Med en blandning av utmaningar, lek och gemenskap tar vi oss an frågor kring livet, relationer och Gud.

14. Sommarkonfirmand Arild FULLT

Gruppen är fulltecknad. Nya sökande ställs på kö. Gillar du att vara på ett längre läger är detta ett alternativ för dig. Här får du möta livets stora frågor med hjälp av livets pärlor, ett armband där varje pärla har en särskild betydelse.

15. Sommargrupp i Raus FULLTECKNAD

Vi blandar upplevelser, utmaningar, skapande, samtal, lek, drama och musik. Genom olika uttryckssätt kommer vi in på vad kristen tro är för dig och vad som är viktigt i livet.

16. XPloring Berlin FULLTECKNAD

Detta alternativ är fulltecknat. Vill du att din konfirmandtid ska bli en inre, andlig resa, tillsammans med andra? Där du själv tar ett stort ansvar för din egen konfirmandtid. Då är denna konfirmationsform något för dig. Vi kommer att åka till Berlin. Där kommer vi att diskutera Gud, meningen med livet, kärlek, förlåtelse, ni vet, livets stora frågor.