Hittar du kyrkmössen?

I Mariakyrkan har det gömt sig 10 kyrkmöss. Kan du hitta dem? Samtidigt får du lära dig lite om kyrkan. Här finns kartan.

Kyrkan är en plats där du kan möta Gud själv eller tillsammans med andra. Här kan i mötas både i glädje och sorg. Här kan vi fira gudstjänst, be och sjunga tillsammans eller bara sitta ner och njuta av tystnaden och lugnet. Kyrkan är ett heligt rum eftersom det hör ihop med Gud.

S:ta Maria kyrka är cirka 600 år gammal och byggd i gotisk stil. Det är Helsingborgs äldsta kyrka och den är från början av 1400-talet. Den tog cirka 100 år att bygga.

I kyrkan har det gömt sig 10 möss som du kan hitta, och samtidigt kan du få lära dig lite mer om kyrkan. Gå tillsammans barn och vuxen. En karta finns att hitta på plats i S:ta Maria kyrka, eller om du klickar på pdf-filen här på vår webbsida.

Hitta kyrkmössen i Mariakyrkan - här finns kartan (pdf)