Foto: aboikis Adobe Stock

Baguettemusik

I Allhelgonakyrkan på Råå kan du ta en kroppslig och själslig paus och få en stunds andrum på lunchen. Slå dig ner i vårt vackra kyrkorum och njut av en halvtimmes avkopplande musik. Liten baguette, 40 kronor, kaffe och vatten ingår. Onsdagar klockan 12:15. Fri entré.

31/1 Hett i duett

Carolina Tholander, sopran, Valentin Lundin, tenor och Julia Sigova, piano.

7/2 Stor musik för det lilla rummet

Sundsgårdens musiklinje visar sina färdigheter och sin bredd.

14/2 Love is in the Air

Tonerna blir kärlekens språk och musiken blir ett uttryck för hjärtats mest innerliga känslor. Ewa Ljungberg, flöjt, Saga Ljungberg, sång och Sofia Bengtsson, piano.

21/2 Hälsning och fred till världen

Här får vi möta en stor bredd av syriansk musik, jazz, klassiskt och improvisationer i en mix från flera länder. Naim Kassis, pianist.

28/2 Frauenliebe und leben

Följ med i Robert Schumanns älskade sångcykel Frauenliebe und leben, som i åtta dikter skildrar en kvinnas kärlek och liv. Marie Nanor, sång, Joachim Olsson, piano.

6/3 Älskade psalmer

Ni bjuds på den rika skatt av psalmer som berör oss på djupet och ger tröst och inspiration. Allt i personliga tolkningar av Lena Henningsson, sång, och Sofia Bengtsson, piano.

13/3 Vårens flöjt

Selma Fransson studerar blockflöjt vid Musikhögskolan i Malmö. Hon bjuder på ljus och vårlig flöjtmusik, ackompanjerad av Joachim Olsson på piano och orgel.

20/3 Stämningsfull musik

Nilla Nielsen är sångerska och låtskrivare som har turnerat med sin egen musik under många år. Hon har gett ut sex album och kommer här att framföra sina egna och andras sånger.

27/3 Pianomeditation i stilla veckan

Joachim Olsson spelar pianomusik av Bach, Couperin och Pärt som manar till eftertanke inför påsken.

3/4 American music

Sopranen Lottie Huldt och pianisten Per Nyrén botaniserar i den amerikanska sångskatten med musik av bland andra George Gershwin och Kurt Weill. Örhängen som Summertime och Mackie Messer utlovas.

10/4 Stor musik för det lilla rummet

Sundsgårdens musiklinje visar sina färdigheter och sin bredd.

17/4 Nere vid liljekonvaljslänten

Simon Bertilsson och Lif Magnusdottir, sång, piano och saxofon. Simon och Lif studerar jazz och folkmusik vid Musikhögskolan i Malmö.

24/4 Det doftar vår

Personalen i Raus församling tar ton och bjuder på ett blandat program.