Musik och körer i Vifolka och Östra Tollstads församlingar

VIFOLKA GOSPEL TISDAGAR KL 18:30-20:30

En trestämmig gospelkör (sopran, alt och tenor) som erbjuder lyssnaren allt från traditional gospelsongs till nyskrivna låtar av exempelvis Kirk Franklin & Samuel Ljungblahd.
Vi plockar även in enstaka sånger från andra genrer för att erbjuda en bredare repertoar, exempelvis vid vår julkonsert.

Kören har ett eget komp vid konserter och gudstjänster och sjunger upp ungefär två gudstjänster samt en större konsert per termin.
För närvarande är alla körplatser fulla. Vid ledig plats anordnas intagningsprov.

Vid frågor kontakta vår körledare.

Körledare: Petter Nyberg
Plats Kyrkans Hus i Mantorp

sång och musiklek

Vi sjunger och leker med musiken i kroppen.
Projektinriktad musikverksamhet för barn födda 2018-2020 med vuxen i sällskap.
Torsdagar kl. 16.30-17.15 i Mariasalen, Kyrkans hus, med start 25 januari

Ledare: Malin Nilsson och Petter Nyberg

Anmälan senast 19 januari

VIFOLKA KYRKOKÖR TORSDAGAR KL 18:30-20.15

Vifolka kyrkokör är en fyrstämmig kör som medverkar i gudstjänsten på de traditionella högtiderna samt vid egna konserter. Vi övar Mariasalen Kyrkans Hus i Mantorp.  Kören välkomnar nya körsångare i alla stämmor.

Körstart 1 februari

Körledare, Anna Lindquist

VIFOLKA SÅNGKÖR

Kör för daglediga. Vi övar varannan fredag kl 10.30 – ca kl 12.00 i Kyrkans hus, Mariasalen. Vi medverkar på musikcaféer och gudstjänster. Gamla och nya körsångare hälsas välkomna.
Efter övningen brukar vi fika tillsammans.

Körstart 26 januari

Körledare Anna Lindquist

PROJEKTKÖR/VOKALENSEMBLE

En projektinriktad vuxenkör för dig som läser noter och har sjungit en del i kör tidigare. För mer information och eventuell provsjungning kontakta Anna Lindquist

En ung tjej spelar på en kyrkorgel.

Vill du testa på orgeln?

Du kanske klinkar på pianot hemma eller spelar ett annat instrument och skulle vilja testa att spela med fötterna? Välkommen att boka en orgellektion på 40 minuter där vi upptäcker orgeln tillsammans. För ungdomar och vuxna. Kontakt: Petter Nyberg, petter.nyberg@svenskakyrkan.se

En röd elgitarr.

Spela upp ett musikstycke