En manlig präst och några kvinnor sitter runt ett bord med laptops och surfplattor och samtalar.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Församlingsråd Fjärdhundra

Församlingsrådet definieras som styrelse i församlingen och ansvarar för att kyrkans grundläggande uppgift blir utförd.

Alla sex socknar i församlingen är representerade. I Fjärdhundra församling utformar vi bland annat tillsammans med personalen gudstjänstlivet och annan verksamhet som hör till den grundläggande uppgiften.

Några av de saker som församlingsrådet har beslutsrätt kring är att utse kyrkvärdar samt att besluta till vilka ändamål församlingskollekterna under året ska gå.

Ordinarie:

Ewa Elf
Jan Fredriksson

Organisation & förtroendevalda

Enköpings pastorats högsta beslutande organ är kyrkofullmäktige, som utser verkställande organ, kyrkorådet. I varje församling finns också ett församlingsråd.

Om Enköpings pastorat

Enköpings pastorat finns på många ställen och i olika former. Vi har verksamheter för barn, unga och vuxna. I pastoratet finns 26 kyrkor och många andra lokaler med gudstjänst och musikliv.