Grupper & verksamheter

I Enköpings pastorat finns mötesplatser för barn, ungdom och vuxna. Här finns en bred körverksamhet och regelbundna musikevenemang. Vi erbjuder gemenskapsträffar, sorgegrupper, bibelstudium, soppluncher och fika. Vi finns också på Sjukhuskyrkan och Ledningsregementet i Enköping.

Att barn sitter vid en rutchbana och sträcker upp armarba och ser glad ut. Ett annat barn står på stegen på rutchbanan.

Barn & familj

Det finns mycket att upptäcka i våra verksamheter för barn upp till 13 år, exempelvis rörelse, sång, pyssel, lek och familjeträffar.

Ungdom & konfirmation

Inom Enköpings pastorat finns flera olika träffpunkter och verksamhet för juniorer och unga.

En kvinna tänder tredje ljuset i en adventsljusstake.

Vuxna

Inom Enköpings pastorat finns många mötesplatser och en bred verksamhet för dig som är vuxen.

En färgglad bild i blått, rött och gult med små ljusa motljusbubblor.

Konserter & utställningar

Inom Enköpings pastorat finns ett rikt musikliv. Läs om konserter och andra kulturevenemang kommande veckor.

En kyrkokör i röda kåpor fotograferad ovanifrån.

Körer

Vi har många körer i Enköpings pastorat, för både barn och vuxna. Är du intresserad av att börja sjunga, hör av dig till våra körledare.

Övrigt

En militärpräst håller en nattvardskalk.

Militär själavård

Inom Enköpings pastorat finns Ledningsregementet. Svenska kyrkan i Enköping finns närvarande där, i form av en militärpastor.

Mattias Thurfjell, präst, Eleonor S:t Cyr, assistent, Eva Ågren, diakon

Sjukhuskyrkan i Enköping

Ibland behöver man prata med någon - om man själv är sjuk eller om man möter sjukdom, lidande eller död. Sjukhuskyrkan finns för dig som är patient, närstående eller personal.

Lokalt internationellt arbete

Vägen mot en bättre värld börjar med att bekämpa fattigdom och förtryck. Det gör församlingarna i Enköpings pastorat genom Act Svenska kyrkan. Du som vill, är välkommen att engagera dig i det internationella arbetet.

Matbryggan

Matbryggan delar ut matkassar i mån av tillgång, till människor som lever i ekonomisk utsatthet. Mat delas ut mån, ons och fre kl 11.45-15.00 i S:t Lars kyrka, Hornugglegränd 3, Enköping.