Psalmböcker i kyrkbänken.

Församlingsråden

Församlingsråden har det lokala ansvaret för gudstjänstliv och verksamhet, under ett gemensamt kyrkoråd. Församlingsråd finns i pastorat som innehåller flera församlingar.

Församlingarna som ingår i Enköpings pastorat har var sitt församlingsråd som fungerar som en styrelse. Det är pastoratets kyrkofullmäktige som utser församlingsråden.

Varje församling leds av en församlingsherde, som tillsammans med församlingsrådet ansvarar för den lokala verksamheten och gudstjänstlivet.

Församlingsråd finns i Boglösa, Enköping, Fjärdhundra, Sparrsätra-Bred, Tillinge och Södra Åsunda, Veckholm och Villberga församlingar.

En kvinna sitter och samtalar med några andra över en kopp kaffe.

Förrsamlingsråd Boglösa

Tillsammans med kyrkoherde / församlingsherde har församlingsrådet i Boglösa ansvar för att församlingens grundläggande uppgift blir utförd.

Två äldre män samtal och ser glada ut. Den ena håller en pappmugg.

Församlingsråd Enköping

Tillsammans med kyrkoherde / församlingsherde har församlingsrådet i Enköping ansvar för att församlingens grundläggande uppgift blir utförd.

En manlig präst och några kvinnor sitter runt ett bord med laptops och surfplattor och samtalar.

Församlingsråd Fjärdhundra

Tillsammans med kyrkoherde / församlingsherde har församlingsrådet i Fjärdhundra ansvar för att församlingens grundläggande uppgift blir utförd.

Församlingsråd Sparrsätra-Bred

Tillsammans med kyrkoherde / församlingsherde har församlingsrådet i Sparrsätra-Bred ansvar för att församlingens grundläggande uppgift blir utförd.

Två män sitter vid ett bord och samtalar.

Församlingsråd Tillinge och Södra Åsunda

Tillsammans med kyrkoherde / församlingsherde har församlingsrådet i Tillinge och Södra Åsunda ansvar för att församlingens grundläggande uppgift blir utförd.

Församlingsråd Veckholm

Tillsammans med kyrkoherde / församlingsherde har församlingsrådet i Veckholm ansvar för att församlingens grundläggande uppgift blir utförd.

Församlingsråd Villberga

Tillsammans med kyrkoherden har församlingsrådet ansvar för att församlingarnas grundläggande uppgift blir utförd.