Någon knappar på sin mobiltelefon.
Foto: AstroStar /Shutterstock/ Ikon

Kommunikationskanaler

Du möter Enköpings pastorat genom alla medarbetare och aktiva i våra verksamheter och gudstjänster. Du möter oss också i tryckta och digitala kommunikationskanaler, så som nyhetsbrev, annonser, webb och sociala medier.

Här hittar du information från Enköpings pastorat

Förutom separata utskick från respektive församling, så som informationsblad och brev, hittar du information från Enköpings pastorat i följande kanaler.

Webbplatsen svenskakyrkan.se/enkoping

På Enköpings pastorats webbplats hittar du adresser till våra kyrkor och lokaler samt kontaktvägar till kansli och medarbetare. Här publiceras också information om veckans kommande verksamhet. Du hittar också datum och kontaktuppgifter för alla våra grupper och verksamheter för vuxna och barn

Enköpings-Posten

I lokaltidningen Enköpings-Posten publicerar vi separatannonser med information om exempelvis konserter.

Ena Håbo-tidningen

I gratistidningen Ena Håbo-tidningen finns en månadsannons från Enköpings pastorat med info om kommande program. Tidningen kommer ut i brevlådorna på lördagar. Dagar där annonsen publiceras under 2023 är: 7 jan, 28 jan, 25 feb, 25 mars, 29 apr, 27 maj, 24 juni, 12 aug (numret 29 juli utgick pga ägarbyte), 26 aug, 30 sep, 28 okt, 25 nov och 30 dec.

Du kan också hämta din tidning i följande ställ:

• Hummelsta kyrkcentrum (Svenska kyrkans lokaler)
  • XL BYGG (Sten&Son)
  • Golfrestaurangen
  • Tempo (Fjärdhundra)
  • Tempo (Grillby)
  • Carlson Ring (Örsundsbro)

Sociala medier

Enköpings pastorat finns i följande kanaler i sociala medier. Utöver dessa finns vi också i flera Facebookgrupper för specifika verksamheter.

• Instagramkontot Enköpings pastorat med nyheter och inblickar i kyrkogårdsförvaltning och verksamhet inom pastoratet. Även lediga jobb publiceras här.
  • Instagramkontot Fjärdhundra församling med inblickar i verksamhet och församlingsliv i Fjärdhundra församling.

• pastoratets Youtubekanal hittar du filmer med inblickar från våra verksamheter och intervjuer med våra medaretare.

Sociala medier och personuppgifter

Läs mer om hur Enköpings pastorat använder sociala medier och behandlar personuppgifter, samt få råd om hur du skyddar dina egna personuppgifter i sociala medier.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet från Enköpings pastorat kommer ut ungefär en gång i månaden och landar i din e-post. Läs tidigare nyhetsbrev och prenumerera här.

Affischer & foldrar

Du kan se information om kommande evenemang via affischering utanpå och inuti våra lokaler. Du kan också ta med dig informationsblad och foldrar i våra kyrkor och lokaler.

Blogg

Kyrkogårdsbloggen speglar arbetet på våra kyrkogårdar.

Kyrkguide-appen

Kyrkguiden är en app där du kan hitta information om kyrkor och kommande program i Sveriges församlingar. Även Enköpings pastorats kalender finns där. Appen finns för både Iphone och Android och är gratis att ladda ner.

Terminsbroschyr

Höst och vår tas en broschyr fram , som innehåller information om verksamheten inom Enköpings pastorat. Den skickas ut i brevlådorna och kan hämtas i pastoratets lokaler.

En kvinnlig präst står vid ett skrivbord med en mobiltelefon i handen.

Kontakt

På den här sidan hittar du kontaktuppgifter till Enköpings pastorat och personal i församlingar, kyrkogård och kyrkokansli. Här finns också kontaktuppgifter för dig som är journalist.

Nationell kommunikation från Svenska kyrkan

Händer som håller i anteckningsblock och penna.

Pressrum

I pressrummet hittar du pressmeddelanden, bilder och kontaktuppgifter.

Remissvar och yttranden från Svenska kyrkan

Svenska kyrkan är ofta remissinstans inom många olika ämnen. Vi yttrar oss också gärna när det gäller områden som berör oss, till exempel kristen tro, människovärde, demokrati och klimat.

Svenska kyrkan i sociala medier

Svenska kyrkan är gemenskap och ett stöd i glädje och sorg, i vardag och högtid. Du hittar oss i kyrkor och församlingshem runt om i Sverige, men också på nätet, i de sociala medierna Facebook, Instagram, X, och i våra bloggar.