Foto: Frida Johnsson Louisson

Öjaby församlingshem

Öjaby församlingshem ligger intill Öjaby kyrka och rymmer pastorsexpedition och lokaler för församlingsverksamhet.

Öjaby församlingshem ligger precis i anslutning till Öjaby kyrka, med vacker utsikt över Helgasjön och med bra parkeringsmöjligheter. Här förekommer alla slags aktiviteter både församlingens olika grupper, samhällets föreningar och samlingar av olika slag.

Församlingshemmet uppfördes 1970 i anslutning till Öjaby kyrka. 1983 genomfördes en större om- och tillbyggnad i två plan. Handlingarna upprättades av ATK, arkitekt SAR Tore Klarén, Växjö.

Automatiska dörröppnare.
Rullstolshiss.
Handikappanpassade toaletter.

Hyra lokal

I Öjaby församlingshem finns två salar som kan hyras var för sig eller gemensamt.

I salen Blåklockan (max 35 personer) med utsikt över Helgasjön finns högtalare, hörslinga och möblerat med bord och stolar rymmer salen upp till 35 personer.

I salen Prästkragen med utsikt över Helgasjön finns högtalare, hörslinga, piano, scen, möjlighet till mörkläggning och möblerat med bord och stolar rymmer salen ca 100 personer.

Blåklockan och Prästkragen kan kombineras till en stor sal och rymmer då ca 135 personer.

Om du vill hyra köket tillkommer en kökshyra, då ingår komplett köksutrustning till ca 100 personer; handdukar, kaffebryggare inkl. filter, "snabb" diskmaskin inkl. diskmedel. Tillgång till kyl, frys och spis med två ugnar.

Dukar, ljus, servetter och blommor ingår ej. Vin och öl får serveras men inte starksprit. Hyresgästen står för städning.

Prislista hyra av lokal

Blåklockan (max 35 personer)
Heldag 2200 kr.

Prästkragen (ca 100 personer)
Heldag 2200 kr.

Kök
Heldag 330 kr.

Hyra köket

Om du vill hyra köket ingår komplett köksutrustning; porslin med mera, handdukar, kaffebryggare inkl. filter, "snabb" diskmaskin inkl. diskmedel. Tillgång till kyl, frys och spis.

Du har möjlighet att låna lokalerna för fest, utan kostnad, om du har dop, konfirmation, vigsel eller begravning i Svenska kyrkans regi . Behöver du lokalen någon dag innan eller någon dag efter blir det enligt prislista.

Hitta hit

Helgövägen 4