Foto: Kyrkogårds- och fastighetsförvaltningen Växjö

Örtagården, Örs församlingshem

Örtagården ligger i anslutning till Örs kyrka och används för församlingsverksamhet. Lokalen kan bokas till dopkalas, kalas, minnesstund med mera.

Tidigare hade kyrkan och skolan i Ör gemensamma lokaler.

När skolan växte uppfördes Örtagården 2014, på en tomt strax intill och blev dagens församlingshem.

Hyra lokal

Det finns plats för 50 personer. Det finns ett kök med utrustning som diskmaskin, kaffebryggare, spis, micro, ugn och kyl. Det ingår ej kaffe, servetter, ljus, blommor och dukar. Man får servera vin men inte starksprit. Hyresgästen står för städning. Det finns högtalare, TV, Apple TV, piano och ljudanläggning.

I samband med dop och begravning finns möjlighet att låna lokalen utan kostnad. Kontakta värdinna för mer information.

Prislista hyra lokal

Örtagården (max 50 personer)
Heldag 700 kr, inkl kök

Kök

I köket finns komplett köksutrustning; porslin med mera, handdukar, kaffebryggare inkl. filter, "snabb" diskmaskin inkl. diskmedel. Tillgång till kyl, frys och spis.

Du har möjlighet att låna lokal för fest, utan kostnad, om du har dop, konfirmation, vigsel eller begravning i Svenska kyrkans regi . Behöver du lokalen någon dag innan eller någon dag efter blir det enligt prislista.

342 64 Ör