Foto: Svenska kyrkan Växjö

Bergunda församlingshem

Bergunda församlingshem ligger precis intill Bergunda kyrka och används till församlingsverksamhet.

Församlingshemmet i Bergunda ligger precis intill kyrkan med hästhagarna som närmaste granne. Här förekommer varierad verksamhet med körer, pensionärsträffar, sång och musikupplevelser, syförening och inte minst samlingar efter olika gudstjänster.

Ramp vid huvudentrén.
Handikappanpassad toalett.

Hyra lokal

Församlingshemmet är möblerat med bord och stolar och rymmer ca 50 gäster. Det finns högtalare, hörslinga, piano, whiteboard, och möjlighet till mörkläggning.

Om du vill hyra köket tillkommer en kökshyra, då ingår komplett köksutrustning, handdukar, kaffebryggare inklusive filter, hushållsdiskmaskin, kyl, frys och spis.

Dukar, ljus och servetter ingår ej. Vin och öl får serveras, men inte starksprit. Hyresgästen står för städning.

Prislista hyra av lokal

Bergunda församlingshem (max 50 personer)
Heldag 700 kr inkl kök.

Kök

I köket finns komplett köksutrustning; porslin med mera, handdukar, kaffebryggare inkl. filter, "snabb" diskmaskin inkl. diskmedel. Tillgång till kyl, frys och spis.

Du har möjlighet att låna lokal för fest, utan kostnad, om du har dop, konfirmation, vigsel eller begravning i Svenska kyrkans regi . Behöver du lokalen någon dag innan eller någon dag efter blir det enligt prislista.

Öppettider

Öppet i samband med verksamhet.

355 93 Växjö