Stråkensemblen

Stråkensemblen i Apelvikshöjds kyrka har funnits lika länge som kyrkan och var till en början dess orgel….

Den startades av musiklärare Barbro Österberg men leds nu av Attilio Vampore som också är violinlärare på Kulturskolan i Varberg. Stråkensemblen medverkar då och då i mässan, och vid konserter under året. De övar varannan onsdag i församlingshemmet.

Är du intresserad av att vara med, kontakta Elisabet Willix.

Kyrkan fylls med musik

Det blir dans på sommarängar och musik från onlinespel när Apelvikshöjds Stråkensemble har konsert i Apelvikshöjds kyrka.

Trummor

Var med och spela musik

Tycker du om att spela och vill vara med och spela under gudstjänster och vid andra tillfällen. Kanske är ett lovsångsteam eller Stråkensemblen något för dig.

Varberg Gospel under releaskonsert 2011

Körer

Sång är en upplevelse för hela människan, kroppen, själen och anden. Den växer och blir mer. Vi har körer med olika repertoar och för olika åldrar och nivåer.