Jobba hos oss_Teckenspråkig präst
Foto: Alex & Martin /Ikon

Lediga tjänster

Uppsala stiftsorganisation har idag ungefär 90 anställda. Majoriteten av dessa arbetar på stiftskansliet i Stiftets hus i centrala Uppsala. Inom stiftsorganisationen arbetar många olika yrkeskategorier. Här finns präster, diakoner, personalvetare, ekonomer, kommunikatörer, vaktmästare, skogvaktare och en hel del andra. Välkommen att bli en av oss!

Lediga tjänster hos Uppsala stift

En manlig diakon och en kvinna samtalar vid ett bord och dricker kaffe.

Lediga tjänster i stiftet

Är du sugen på att byta arbetsplats? Här listar vi lediga tjänster i stiftets församlingar.

Hur är det att arbeta inom Svenska kyrkan

Skottkärra fylld med höstlöv framför vit kyrka.

Präst, diakon och andra yrken och titlar i kyrkan

Präst, prost, diakon, kyrkomusiker eller komminister. Läs om vilka uppgifter personerna med de olika titlarna i kyrkan har.

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation är arbetsgivar- och serviceorganisation för Svenska kyrkans församlingar, pastorat och stift. Vi ger rådgivning och utbildningar i arbetsgivar- och arbetsmiljöfrågor, liksom för kyrkogårds- och begravningsverksamheten. Vi tecknar kollektivavtal för Svenska kyrkan.

Några personer sitter runt ett bord med böcker och skrivblock.

Utbildning inom Svenska kyrkan

Funderar du på att utbilda dig för att arbeta i Svenska kyrkan? Eller vill du studera vid en folkhögskola med anknytning till Svenska kyrkan?