Välkommen till Undersvik - hemmet med den vida famnen

Välkommen till en levande gård som inbjuder till möten och många aktiviteter i en naturskön miljö.

Den gamla stiftsgården ägs av Uppsala stift och hyrs ut till Svenska Turistföreningen (STF) och går nu under namnet STF Undersvik gårdshotell och vandrarhem. Nu som tidigare är gården en plats där vi möts i gemenskap, glädje och framtidstro.

På denna sida hittar du information om gården och Svenska kyrkans närvaro.

Om gården

Här hittar du mer information om vad gården erbjuder samt en översiktskarta.

"A match made in heaven"

Uppsala stift har överlämnat driften för stiftsgården i Undersvik. Nu är det STF som ansvarar för det som numera går under namnet Undersvik Gårdshotell och vandrarhem.

Svenska kyrkans närvaro på gården

På gården finns kapellet som bjuder in till andakt och gudstjänst. Karins kammare är ett rum som ger plats för samtal och reflektion. Bredvid huvudbyggnaden ligger logen som är fylld med aktivitetsmaterial.

Kapellet

Kapellet är en plats för gemenskap med Gud, sin medmänniska och sig själv. Alla är välkomna att vara i kapellet.

Karins kammare - rum för samtal och eftertanke

På övervåningen i huvudbyggnaden finns ett rum som kallas Karins kammare. Kammaren är ett rum som är öppet för alla gäster.

Logen

På logen finns pedagogiskt material, material för skapande och utrustning som kyrkliga grupper gärna får använda.

Kyrkan

Intill gården ligger Undersviks kyrka. Kyrkan rymmer 260 personer och lämpar sig väl för större grupper, exempelvis för konfirmation, bröllop etc. Här finns information om du vill använda kyrkan.

Kvalitetsuppföljning

Om den organisation som du bokar för tillhör Svenska kyrkan, så kommer du i samband med bokningen få en fråga om att du samtycker till att dela dina kontaktuppgifter med Uppsala Stifts kvalitets- och verksamhetsutvecklare, Lena Aune. Hon kommer att ta kontakt med dig i syfte att följa upp hur ni upplevde er vistelse.