Närbild på ett bord dukat med kaffekoppar
Foto: Patrik Lundin

Boka våra lokaler

Dopkalas, bröllopsfest eller begravningskaffe - våra församlingslokaler står till ditt förfogande under livets viktiga stunder.

Vill du boka en lokal?

Stort och pampigt eller litet och intimt? I Uppsala finns massor av församlingslokaler att hyra i samband med dop, bröllop, begravning och andra kyrkorelaterade tillställningar.

Här har vi samlat information om och bilder på alla lokaler du kan hyra, för att du enkelt ska hitta en lokal som passar dina syften.

Kontakta Bokning och medlemsservice för att boka en lokal eller ta reda på om den är tillgänglig ett specifikt datum.

Välj församling:

Bokning och medlemsservice

Dop, vigsel, begravning, lokalbokning och medlemsärenden för Uppsala pastorat samt Danmark-Funbo församling.

Kyrkor i Uppsala

Här hittar du information om våra kyrkor i Uppsala, kontaktuppgifter till personalen och vad som händer i kyrkorna.