Kollage med Gottsundas tre församlingslokaler
Foto: Patrik Lundin

Bokningsbara lokaler i Gottsunda församling

Här hittar du information om och bilder på de församlingslokaler du kan boka i Gottsunda församling.

I Gottsunda församling ingår två kyrkor - Gottsunda kyrka och Sunnersta kyrka - samt Gode herdens kapell. Gottsunda och Sunnersta kyrka har två repektive en lokal att hyra i samband med dop, bröllop, begravning och andra tillställningar som hålls i anslutning till kyrkorelaterade händelser.

Alla lokaler bokas via Svenska kyrkan Uppsalas boknings- och medlemsservice:

Dop, vigsel, begravning, lokalbokning och medlemsärenden.

Till bokningssidan

Gottsunda kyrka – församlingssalen och Nyrénsalen

I Gottsunda kyrka, belägen precis intill Gottsunda centrum, finns två lokaler att hyra – den lite större församlingssalen och den lite mindre Nyrénsalen. Dessutom kan man låna kyrkans vackra grönskande innergården när vädret så tillåter.

Storlek: Församlingssalen har plats för upp till 75 personer och Nyrénsalen för upp till 40 personer.
Anpassning: Lokalerna är helt tillgänglighetsanpassade.
Parkering: Hela Gottsunda centrums parkering med 700 platser finns tillgänglig för kyrkans besökare. Gratis de tre första timmarna.
Servis och köksinventarier: Fullt utrustat kök med kuvert för 75 personer i anslutning till församlingssalen. I anslutning till Nyrénsalen finns ett mindre pentry med diskmaskin, kyl och frys, mikro, vattenkokare och kaffebryggare samt porslin för 45 personer.
Dopklänning: Finns att låna för barn upp till nio månader.

Sunnersta kyrkas församlingssal

Timmerväggarna i Sunnersta kyrkas församlingssal skapar en väldigt varm och ombonad känsla och skvallrar om att naturreservat och friluftsområden finns inpå knuten. De små besökarna har ett eget litet hörn och ett skåp fyllt till bredden med böcker och spel.

Storlek: Plats för upp till 80 personer.
Anpassning: Lokalerna är helt tillgänglighetsanpassade.
Parkering: Tio gratisparkeringar precis utanför kyrkan och ytterligare tio gratisparkeringar nedanför höjden som kyrkan ligger på. I övrigt finns parkeringsplatser längsmed Sunnerstavägen som går förbi kyrkan.
Servis och köksinventarier: Fullt utrustat kök med kuvert för 80 personer.
Dopklänning: Finns att låna för barn upp till nio månader.

Passar inte lokalerna dina behov?

Här hittar du information och bilder på bokningsbara lokaler i andra församlingar i Uppsala:

Närbild på ett bord dukat med kaffekoppar

Boka våra lokaler

Dopkalas, bröllopsfest eller begravningskaffe - våra församlingslokaler står till ditt förfogande under livets viktiga stunder.