Om Tyresö församling

Om våra två kyrkor, hur du kan hjälpa till, varför du ska vara medlem i Svenska kyrkan och hur församlingen styrs.

Våra kyrkor och kapell

I Tyresö församling finns tre kyrkor, ett begravningskapell och ett församlingshem.

Bli medlem

Ditt medlemskap räknas! Som medlem i Svenska kyrkan bidrar du till ett medmänskligare samhälle.

Vår historia

Tyresö har på 50 år förvandlats från en landsbygdskommun till en modern storstadsförort.

Medarbetare

Här finns kontaktuppgifter till personalen i Tyresö församling.

Arbeta hos oss

Tyresö församling är en modern, kreativ och trivsam arbetsplats med medarbetarskapet i fokus.

Hyr lokal

Vi har lokalen för dina behov - dopkaffe, minnesstund, en konsert eller ett årsmöte i bostadsrättsföreningen.

Internationellt arbete

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer. Tack vare lokala samarbeten är arbetet effektivt och handlingskraftigt.

Mötesklubba på psalmbok

Så styrs församlingen

Här kan du se vilka förtroendevalda som sitter i kyrkofullmäktige och kyrkoråd, samt ta del av församlingens vision och mål.

Ryggen av en kvinna i varmt kvällsljus, fotad i motljus.

Församlingens vision

Där människor möts. Med grunden i vår kristna tro och i vårt uppdrag som kyrka ska vi vara en församling som präglas av medmänsklighet, hållbarhet och hopp med utgångspunkt i allas lika värde. Tyresö församling ska vara en trygg och meningsfull plattform för samvaro och gemenskap.

Någon sitter och jobbar på en laptop.

Så behandlar vi dina personuppgifter

Respekten för varje människas integritet är en del av vår identitet som kyrka. Vi vill vårda det förtroende som du som medlem eller anställd, förtroendevald och ideell medarbetare ger oss genom att hantera dina personuppgifter på ett tryggt och säkert sätt. Du som registrerad har enligt dataskyddsförordningen en del rättigheter. Nedan beskrivs dessa rättigheter samt hur Tyresö församling arbetar för att uppfylla dessa rättigheter