Mötas och umgås

Gemenskap med andra hör till ett av människans viktigaste och mest grundläggande behov. I Tyresö församling finns mötesplatser för alla åldrar. Hitta ditt sammanhang.

Längtan efter liv och gemenskap

Gemenskap med andra hör till ett av människans viktigaste och mest grundläggande behov. Känslan av gemenskap är nödvändig för såväl välbefinnande som för möjligheten att vara delaktig i olika sammanhang. Längtan efter liv och gemenskap är oerhört stor hos de allra flesta av oss.

Här i församlingen finns många olika sammanhang för gemenskap, sammanhang där alla aspekter av livet får plats: sorg och glädje, vardag och högtid. Här finns sammanhang där tro och tillit får gro, växa och mogna. Här finns plats för både sinnesro och mänsklig kamp.

Trollbäckens kyrka

Någon håller händerna runt en kopp med kaffe.

Träffpunkt Vindfånget

Träffpunkt för daglediga. Varje måndag 10-12 i Trollbäckens kyrka.

En grupp ungdomar i svarta tjocktröjor gör freds-tecken med händerna.

Ungdomskväll

Varje torsdag i Trollbäckens kyrka för dig som går i årskurs 7 och uppåt. Du behöver inte ha varit i kyrkan tidigare. Kom som du är och ta gärna med en vän!

18+

Vart tar jag vägen efter ungdomstiden i kyrkan? Hur balanserar jag mitt liv som kristen i det vardagliga livet? Är det fel att som kristen vilja ha en karriär och bli rik? Var är min plats nu när jag inte är 15 år längre?

Salig röra

En gemenskapskväll för alla åldrar. Barn upp till 18 år är välkomna i vuxens sällskap. Kom till Trollbäckens kyrka, själv eller hela familjen!

Sjung&Skapa- för juniorer

Mötesplats i Trollbäckens kyrka för dig som går i mellanstadiet.

Stockholms Pilgrimscentrum i Tyresö

Hand som håller i en rykande kopp med svart kaffe.

Pilgrimscaféet

Pilgrimscaféet utgör hjärtat av Pilgrimscentrum. Mellan 28 mars och 23 juni är caféet stängt. Pilgrimscentrum öppnar igen 24 juni.

Stockholms Pilgrimscentrum i Tyresö

Stockholms Pilgrimscentrum i Tyresö är en mötesplats för samtal, andlig fördjupning och pilgrimsvandring.

Sjung i kör

Tyresö församling har flera körer för alla åldrar, med olika nivå och repertoar. Hitta din kör hos oss!