Pappa med ett barn på axlarna. Båda skrattar.
Foto: Unsplash

Barn & familj

Aktiviteter och gudstjänster för stora och små. I Tyresö församling finns verksamhet och mötesplatser för hela familjen, såväl för de allra minsta som för lite större barn.

Öppen förskola

På måndagar är det Öppen förskola i Trollbäckens kyrka, där föräldrar och barn kan leka, umgås och ordna fika tillsammans.

Babyrytmik 0-12 månader

Vi sjunger, spelar och dansar tillsammans varannan tisdag kl. 10.00 i Bollmoradalens kyrka från och med 26 mars.

Musiklek i församlingen

Vi sjunger, spelar och dansar tillsammans i Trollbäckens kyrka och Bollmoradalens kyrka.

Skapandeklubben

Kostnadsfri verksamhet i Trollbäckens kyrka för barn i lågstadiet. Vi skapar och samtalar utifrån veckans tema och avslutar med att äta mellis tillsammans.

Sjung&Skapa- för juniorer

Mötesplats i Trollbäckens kyrka för dig som går i mellanstadiet.

Salig röra

En gemenskapskväll för alla åldrar. Barn upp till 18 år är välkomna i vuxens sällskap. Kom till Trollbäckens kyrka, själv eller hela familjen!

En liten flicka tar emot nattvarden.

Gudstjänst med liten och stor

En gudstjänst där barnen är delaktiga i de olika momenten. Gudstjänsten är tänkt att passa alla åldrar. Ofta är församlingens barnkörer med och sjunger.

Ett barn som står bredvid ett annat sjunger glatt.

Barnkörer

Vi har flera populära barnkörer för olika åldrar. Ansök om en plats för att träffa nya kompisar, sjunga tillsammans och utveckla din röst.

Förskolan Trollflöjten

Några barn sitter i ring på golvet tillsammans med en ledare.

Förskolan Trollflöjten

Välkommen till oss på Förskolan Trollflöjten i Trollbäcken! Vi består av tre avdelningar. Utmärkande för vår förskola är självklart den kristna profilen, men också en musikinriktning som bidrar till att utveckla språkinlärning och motorik hos små barn.

Skola och kyrka

Vi erbjuder skolklasser att delta i arrangemang kring årets högtider, kyrkans historia och livets stora stunder. Vi utgår från läroplanen och anpassar innehållet till årskursen. Det finns också möjlighet till skräddarsydda pass kring värderingar, identitet och livsstil.