Ryggen av tre ungdomar som håller om varandra.
Foto: Unsplash

Ungdom

Gillar du att ha kul tillsammans med kompisar? Vill du upptäcka nya sidor hos dig själv och diskutera vad som egentligen är viktigt i livet? Välkommen till våra aktiviteter för unga.

Tyresö Unga på Instagram

Följ
Två ungdomar jämför sina skostorlekar på ett bord.

Vill du arbeta som ungdomsassistent i Tyresö församling?

Vi söker dig som har gått ut gymnasiet och vill prova på att arbeta ett år i församling.

Ledarutbildning

Varje år erbjuder vi en ledarutbildning till alla som konfirmerats. Visst vill du vara med?

Lärjungaskolan

En verksamhet för dig som är konfirmerad, åldern 15-17 år, och nyfiken på mer!

Ungdomsresan

Årets resa går till Taizé över påsklovet, 31 mars - 7 april. Här nedan hittar du information och anmälan till resan.

Taizémässa

En enklare gudstjänst inspirerad av andaktslivet vid kommuniteten i Taizé. Gudstjänsten präglas av bön, tystnad, meditativa sånger på alla världens språk.

En grupp ungdomar i svarta tjocktröjor gör freds-tecken med händerna.

Ungdomskväll

Varje torsdag i Trollbäckens kyrka för dig som går i årskurs 7 och uppåt. Du behöver inte ha varit i kyrkan tidigare. Kom som du är och ta gärna med en vän!

18+

Vart tar jag vägen efter ungdomstiden i kyrkan? Hur balanserar jag mitt liv som kristen i det vardagliga livet? Är det fel att som kristen vilja ha en karriär och bli rik? Var är min plats nu när jag inte är 15 år längre?

Anmälan till ungdomsverksamhet

Här finns länk till anmälan för höstens verksamheter

Konfirmation 2023/2024

Konfirmation handlar om kristen tro. Genom bland annat samtal, lek, fika och skapande funderar vi på om den kristna tron har något med oss att göra. För många blir konfirmandtiden en chans att träffa nya vänner, utforska och testa sina värderingar.

En kvinnlig diakon sitter utomhus och samtalar med en annan kvinna.

Själavård och enskilda samtal

Få stöd i form av samtal kring dig själv och ditt liv.

Svenska Kyrkans Unga i Tyresö (SKUTY)

Svenska Kyrkans Unga är Svenska kyrkans ungdomsorganisation. Det är en öppen gemenskap av barn och unga som vill upptäcka och dela kristen tro. I Tyresö har det funnits en lokalavdelning sedan 1993.

Under regnbågen står du inte ensam!

Här hittar du vår överlevnadsguide för kristna queer kids. Den har tagits fram av Västerås stift tillsammans med Svenska Kyrkans Unga Camelots regnbågsläger.

För dig med musikintresse

Ung Vox

Körensemble för gymnasieungdomar och unga vuxna. Sjunger tillsammans på vissa gudstjänster och inför särskilda högtider, till exempel lucia. Många har god sångvana men det är inget krav.

Skola och kyrka

Vi erbjuder skolklasser att delta i arrangemang kring årets högtider, kyrkans historia och livets stora stunder. Vi utgår från läroplanen och anpassar innehållet till årskursen. Det finns också möjlighet till skräddarsydda pass kring värderingar, identitet och livsstil.